Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man finde investor eller ej ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle
sidder med denne udfordring.

har selvfølgelig gjordt mig nogle tankter. man kan ikke blive enig med mig selv.

Bagrunden for min overvejelse
Der hvor firmaet står i dag, har firmaet brugt 4-5 år på at få produktet færdigt, testet og blåstemplet.
har lige fået lavet et extra tiltag for bedere at ramme små butikker.

her hvor jeg står nu kan firmaet godt kører rund med lidt hjælp fra lidt freelance opgaver for et par af vores leverandøre. og jeg ville sikkert godt kunne holde den gående sådan indtil der er nok licenser til at finincere en extra hånd.

men jeg er sikker på at væksten ville gå væsenligt hurtigere hvis der var råd til et extra sæt hænder nu.
for følgende grunde. 
Vi ville hurtigere kunne tilføje Sproglag hvilket ville udvide kunde grundlaget væsenligt.
support ville ikke blive noget der skulle præsses ind, og jeg ville kunne holde en arbejdsuge på under 60 timer.

Når det så er sagt. har min personlige holdning altid været at man kun skulle tage investor ind hvis det var for de rigtige grunde, eller pga Investorens viden/ nætværk.

Hvilket brunger mig til næste spørgsmål
Hvordan griber man den slags an, hvilken for for ogle mere investor gruppe er bedst at henvende sig til ?
Og hvad ville det kræve af mig.
Som det er nu har firmaet kun et arbejds dokument, ok ikke som sådan et egentligt Foretningsplan.
vi har også en markedsføringsplan. men denne kan ikke bruges mere da vi skiftede startegi midtvejs da vi fandt ud af at Time to marked var hurtigerer gennem forhandlerer, istedet for at løbe kunderne op selv.

så det er s.flg sidste tindvi har idag 12 gode forhandlerer i dk. nogle mere active end andre.

Er der nogen der har været gennem samme problemstilling / eller har indput , er alt velkommen :)

/Jacob

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:19

Er det jeres POS system eller hvilket produkt er det?

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:21

Hej Jacob

Jeg kender så godt din situation, vi står også med et produkt som vi godt kunne tænke os, at få længere ud i verden. Men nu har vi besluttet, at begynde at lede efter venture/seed kapital til at komme videre.
Det der har gjort det helt klart for os, at vi bliver nødt til at få ekstern kapital ind nu, er at vi tidligere, har stået med den rette ide, på det rigtige tidspunkt. Men er blevet overhalet, fordi det lykkedes andre at skaffe kapital og distancere sig. Det må ikke ske igen!

Man må dog ikke undervurderer, at det at skaffe kapital kræver rigtigt rigtigt meget arbejde. Arbejde der kan være svær at hive ud af en travl drift.

Måske skulle du prøve at tage med på startuplab (se mere på http://www.startuplab.dk ), der vil være dygtige folk som kan hjælpe dig videre.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:22

Hej Jacob

Vi sad i en lignende situation som dig og træffede en beslutning om at gå investorvejen, som vi er ved at forberede nu.

Som tidligere nævnt, så er kapitalfremskaffelses ikke et deltidsjob. Der er en lang række opgaver, som du skal udføre for at maksimere dine chancer for at præsentere en godt investeringsprojekt.

Da du ikke skriver noget om dit projekt er det meget svært at vejlede dig i den rigtige retning. Overordnet set skal du nok undersøge, om dit projekt overhovedet har et investorpotentiale. Selvom det kan ende med at være en fin bæredygtig forretning, så viser erfaringer, at fx webprojekter skal kunne generere en faktor 10 ROI for investor, inden for 2-5 år for at være interessant. Kan dit projekt det?

Hvis ja, så bliver din hovedopgave med din investorforberedelse at dokumentere/bevise, at det er rigtigt.

Dernæst skal du overveje, hvor meget af din virksomhed du vil af med.

Du kan overordnet gå efter professionelle investorer (VC) eller business angels. Hvad som er mest oplagt afhænger, igen, af detaljerne i dit projekt.

Jeg mener også du skal alliere dig med personer, som har erfaring i kapitalfremskaffelse fx gennem netværk, men jeg vil på det kraftigste råde dig til at lave alle dokumenter selv. Processen er lige så vigtig som slutproduktet (forretningplan, præsentation, budget, mv).

DBH
Aleksander :-)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:30

Hej Alle tak for sparing

Først Ja vores produkt er en POS løsning, Potintialet er der da det bliver solgt efter SaaS modellen og henvender sig til alle typer butikker da det er 100% skalerbart og derfor kan bruges af store så vel som små butikker

Største kunde pt har 19 butikker med i alt 100 terminaler.

vi kører med ingen opstart, og fast md. afgift. hvilket gør det let for folk at komme i gang.

Er helt med på at Investorkapital tager tid at finde , enumere vigtigt det tager længere tid at finde den rigtige, da jeg gerne ser en kommende investor som en der kan tilføje andet, til blandt andet at komme ud over DK grænser. hvilket vi pt er ret tætte på. men vi er usikre på om
modellen kan forblive den samme eller vi skal til at prøve vores ultra light udgave af.
(en version folk kan Oprette sig online downloade og igeng)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:45

Lundsby:

Hej Jacob

Jeg kender så godt din situation, vi står også med et produkt som vi godt kunne tænke os, at få længere ud i verden. Men nu har vi besluttet, at begynde at lede efter venture/seed kapital til at komme videre.
Det der har gjort det helt klart for os, at vi bliver nødt til at få ekstern kapital ind nu, er at vi tidligere, har stået med den rette ide, på det rigtige tidspunkt. Men er blevet overhalet, fordi det lykkedes andre at skaffe kapital og distancere sig. Det må ikke ske igen!

Man må dog ikke undervurderer, at det at skaffe kapital kræver rigtigt rigtigt meget arbejde. Arbejde der kan være svær at hive ud af en travl drift.

Måske skulle du prøve at tage med på startuplab (se mere på http://www.startuplab.dk ), der vil være dygtige folk som kan hjælpe dig videre.

Hey Fed ide, har "tilmeldt" mig, men så vidt jeg kan forstå er der kun nogle få der bliver udvalgt.
er 100% tilhænger af den slags vidensdeling

/Jacob

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 02:16

Hej Jacob

Du kan evt tage en snak med DVCA.dk , connect denmark eller vækst husene.. de kan alle være med til at afdække hvad du ønsker at få ud af det og om det er muligt at finde investorer der kan fungere sammen med dig..

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 02:53

Hej Jacob

Dejligt at du har tilmeldt dig StartupLab, og ja din tilmelding er modtaget, om du bliver udvalgt må tiden vise :)

Vi har nettop været igennem den mølle du overvejer lige nu med vores startup Firmafon som også basere sig på SaaS modellen.

Der er fordele og ulemper ved såvel investerringsmodellen som bootstrap modellen. Vi valgte en seedinvestering da vi fik et rigtig godt tilbud fra de helt rigtige mennesker. Husk på at når man taler investeringer i småbeløb/seed så er det ligeså meget de mennesker du bringer ind i virksomheden som det er kapitalen der tæller! 

Jeg er dog også stor fortaler for at boostrappe sin virksomhed, og det lyder som om du via dine freelance opgaver kan hente penge hjem til dagen og vejen og det er jo rigtig positivt! Det lyder også som om du allerede har godt gang i salget, så måske er det ikke en helt dum idé at bootstrappe virksomheden? 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:37

Hej Niklas
helt sikkert :)

er helt enig med dig i at det er ikke altid kapitalen der er afgørende. for mig er det mere vigtigt at personen er rigtig. vil helst ikke ha formange med.
tidligerer havde jeg 2 partnere med. og det var ikke helt lyggen da de ene kørt træt midtvejs og hans den af projektet gik i stå, dette er jeg nu ved at få styr på.

Skal jeg ha ny activ partner ind nu skal det være den helt rigtige person, som kan bærer produktet ud til de rigtige og hjælpe med at opbygge det inetrnationale marked, har selv godt styr på det danske. og med e-conomic aftalen også godt fat i hele markede.

jeg tror måske ogsåp det bliver bootstrap modellen

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 01:02

Hej Jacob.

I mit arbejde med virksomhedsudvikling og vækst, møder jeg mange forskellige begrundelser for hvorfor en virksomhed søger kapital, og samtidig ikke altid er interesseret i at få et lån i banken.

Og netop den aktive indsats, sparring og kompetencer som en investor kan tilføre, er et vigtigt punkt.

Specielt iværksættere kan opleve, at de "mangler" nogle kompetencer for at realisere deres projekt, og der er den aktive deltagelse fra en investor særligt eftertragtes.

Måske jeg kan hjælpe med nogle konkrete spørgsmål til projektet, eller kapitalfremskaffelse (Ganske uforpligtende)

Prøv at kikke lidt på www.virksomhedsguide.net eller send mig en e-mail på tm@virksomhedsguide.net

Mvh Thor

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)