Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle afvises på en opgave...

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Jeg vil sige du kommer 110% sikkert på overarbejde  Skype-Wink

Ja og så er det jo man fra start selv skal overveje om det er noget man i det hele taget skal byde på.

:-) Dorthe

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:53

Creation Nation:
Desuden kunne der faktisk godt være et "dokument" som udbyderen af opgaven kunne underskrive, hvori der står at man under ingen omstændigheder må benytte hele eller dele af evt. eksempler på grafik, layout eller hvad det nu måtte være, uden accept af ejeren af ophavsretten

Som udgangspunkt laver jeg ikke ting for folk før jeg har vundet opgaven så kommer først til dette punkt herSmile

eller mener du sådan overordnet ?

/allan

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:58

Jeg mener bare at hvis der var sådan et dokument der skal underskrives, ville man i højere grad være sikret, hvis der skulle være én der blot er inde for at få gode idéer og som ikke vil betale for det.

Er som udgangspunkt enig i at man ikke skal lave noget arbejde for udbyderen før man har vundet opgaven, men der kan være tilfælde, hvor jeg alligevel fremsender forslag......ellers skal kunden jo udelukkende vurdere og kåre en vinder ud fra prisen......?

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:04

Creation Nation:
.ellers skal kunden jo udelukkende vurdere og kåre en vinder ud fra prisen......

Jeg bruger freelancere i stor stil (mest skriverkarle) og der er det ikke prisen, men kvaliteten der er det afgørende. Der tager jeg normalt udgangspunkt i deres referencer fra tidligere.

Henrik

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:11

Jeg mener netop det er kvaliteten der må være ret afgørende (naturligvis i sammenhæng med prisen), hvorfor det jo også kan være svært for nogen at afgøre om prisen er rigtig....Og ja, så kan folk jo bare gå ind og se referencer fra tidligere, eller bede om at få tilsendt referencer.
Jeg tror bare det ofte er novicer inden for køb af den slags ydelser vi taler om her, som er inde og udbyde en opgave, hvorfor de måske ikke helt tænker som vi gør omkring det med referencer, priser osv......???

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 13:28

Creation Nation:
men der kan være tilfælde, hvor jeg alligevel fremsender forslag......ellers skal kunden jo udelukkende vurdere og kåre en vinder ud fra prisen

... samme her og det tror jeg mange gør. Så hvad gør udbyderen? Han ser på de bud der er kommet med vedlagte forslag og føler at det er hvad han har at vælge mellem. Det kan jo godt være, at hvis han kun kan vælge på pris og referencer, at freelanceren alligevel ikke lever op til han forventninger. Det har han ingen mulighed for at vurdere på en pris og så er han har han valgt en vinder, der ikke skal have opgaven alligevel.

Puha jeg kan godt se vi er ude ud noget meget svært her...

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:33

Selvfølgelig skal en opgavestiller have mulighed for at afvise alle indkommende bud, på samme måde som når man som freelancer er med i andre typer af udbudsrunder. Her bliver vi jo også ”fravalgt.

Dog med klar besked om hvorfor vi ikke ”vandt” opgaven.

Samme princip burde der også være for dem som stiller opgaven her på Amino, at man tager kontakt til de freelancer som fremsendte et tilbud og beskrev hvorfor de ikke vandt den/ denne opgave.

Hvorefter en freelancer kan give en bedømmelse om ”fairness point”

Det vil nok få folk til at være mere præcis i sin søgen efter en opgaveløser til sin opgave.

Mvh
Juul

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 13:46

Juul:
Dog med klar besked om hvorfor vi ikke ”vandt” opgaven.

Nemlig... Man vil også gerne have feedback på sine bud, så man kan vurdere om der er fordi man er for dyr eller om det bare er smagen der ikke matcher.

Idea Håber Martin Thorborg føler med på sidelinien... Der er snart kommet mange gode forslag til forbedringer.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:04

Hej

Grundlæggende tror jeg at Amino skal gøre op med sig selv, præcis hvilken rolle de vil spille i forhold til iværksætterne, herunder deres plusfeatures.

På mig virker det lidt uforståeligt at man som freelancer på et forum for nybegyndere, nærmest vil have EU-standardiserede og omfangsrige udbudsbetingelser, og harcelerer lidt over den manglende proff. indstilling fra udbyderne (!)

Omvendt er det forståeligt, at når plusfeaturerne bliver solgt på at der kan gøres forretning, så er der et naturligt krav om seriøsitet, - det er jo penge det handler om.

De ender kan aldrig nå sammen, - så der må en eller anden form for vejledning til, og den skal rettes mod såvel udbydere som freelancere.

Michael

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dorthe,

Hvis en kunde kommer med et oplæg som ikke er klokke klart (og det gør 90% af alle kunder) så skal der jo laves et oplæg hvor deliverable er fastlagt. Det tager tid og det koster penge. Hos 1902 Software løser vi problemet ved at fortælle kunden at det koster f.eks DKK 5,000, 10,000, 20,000 eller 30,000 at få udarbejdet et estimat / tilbud med mindre det er tale om et standard job.

Hvis jeg var dig ville jeg sige til kunden noget i retningen af at du skal bruge f.eks 10 - 15 timer @ DKK 800 for at komme med et oplæg og så selvfølgelig forklare kunden hvorfor. Det kan du sagtens gøre i Amino Freelancer som den er i dag. Hvis der er hold i det du siger og kunden ikke vil betale for at få udarbejdet et oplæg så vil mit råd vare at du tak med nej tak til jobbet. Du kan ikke tjene pegen ved at arbejde gratis for folk.

Argument

Det er lidt det samme som når du skal have bygget et hus, hvis du fortæller en mure / tømmer at du skal bruge et hus på 200 M2 og så forventer at du kan få en pris så bliver du sikkeret skuffet. Mure / tømmeren skal se en arkitekttegning, lave jord prøver etc. for at kunne beregne en pris. Arkitekten arbejder ikke gratis, han skal have penge for at lave tegningerne, det kan alle forstå, grafisk design og IT udvikling er lidt det samme.

Husk på, at når du udarbejder et oplæg til en kunde så udføre du konsulent arbejde og du kan være 1000% sikker på at kunden vil tage dine gode ideer og bruge dem med en anden leverandør uden hensynstagen til at du har udført et stykke arbejde. Hvis du er blevet betalt for det arbejde så kan du jo i grunden være ligeglad hvordan kunden bruger det for du har ikke arbejdet gratis.

Hope it make sence :-)

Mvh

Peter

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)