Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække Coaching besøg fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og vil gerne gå hos en virksomheds coach. Kan jeg trække dette
fra, ligesom alle andre virksomhedrelaterede ydelser? Altså både timepris og moms?

Hilsen

Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Fradrag kan gives under forudsætning af, at det jvf. Statsskattelovens § 6 er med til at erhverve, sikre og vedligeholde virksomhedens indkomst. Dette betyder i lighed med eks. kursusudgifter, at det skal komme virksomheden til gode (og derved også dig som indehaver), hvorfor en virksomhedscoach bør være fradragsberettiget.

Hvis coachingforløbet bliver af mere personlig karakter (uddannelse af indehaveren el. lign.) nægtes der fradrag, hvorfor det vil være tilrådeligt at få en skriftlig redegørelse over omfanget og områderne for virksomhedscoachens ydelser. Også gerne med en specifik beskrivelse af formålet med ydelsen set i relation til virksomheden.

Dette er den generelle opfattelse, men afhænger følgelig af virksomhedens aktiviteter og indehaverens personlige forhold og interesser.

Der forefindes pt. ikke nogen banebrydende domme eller kendelser indenfor dette område, og jeg tvivler på, at SKAT vil acceptere omkostningen under sundhedsudgifter, så ja vi er inde i en gråzone.

Håber dette kan hjælpe, idet jeg dog har anført, hvad jeg mener der skal til for at opfylde fradragsretten.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19

1000 tak Tonny.

Flot og informativt svar som jeg selv kan bruge.

5 Nytårs stjerner til dig Star

mvh

Glenn

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:29

Hej Tonny

Tusind tak for svar.

DU har en rigtig god pointe i at man nok skal dokumentere forløbet - det havde jeg ikke tænkt over. Jeg ser det også på linje med kursusudgifter. Da man næppe ville ha startet hos en virksomhedscoach hvis man var alm. lønmodtager, bør det da kunne trækkes fra. Men nu giver alt jo ikke mening i SKATs verden

Hilsen

Kristian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)