Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået eneforhandleraftale - men mangler nogen til at sælge varen ...?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene Jensen:

De test-kunder I finder, "hvad" er det for kunder? 

Hvis kunde "kun" skulle betale fragten, så var jeg frisk, hvis du mener det er "de rigtige, vindrikende købedygtige" test-kunder du har fat i.

Venlig hilsen, Lene

Hej Lene,

Ohh, ja. Det glemte jeg at fortælle.

Konceptet ideen går altid på at kunden selv skal betale fragten og evt. et lille gebyr.
- Det gør at gratisterne bliver skåret fra.

For dem der vil betale 75 kr. for fragten er ikke dem der normalt nøjes med at købe FAKTA vin.

Eksempel se her, hvor de forære en tandbørste til en værdi af 599 kr. væk for 1 krone + 39 i porto:
http://www.dentally.se/?PageID=1&LPOfferID=67&TemplateID=1

Eller her hvor man får et start set-up men skal betale 99 SEK i fragt:
http://iqmedierse.itafdelingen.net/survey.php?sid=2&rid=

- Der ryger mange kunder over disken af disse hver dag! 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 00:33

Har ikke modtaget noget fra dig lene.

prøv igen på mail info@rengoringssalg.dk

Så skal vi nok finde ud af et fornuftigt samarbejde her.

Handel med varepartier via Trademen

Fra Skive
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:34

Hej igen, Simon

Interessant - interessant :-)

Jeg begynder at se, at man kunne teste, om der er nogen som vil tegne abonement på en vinkasse ... i stil med fiske- og frugtkasser.

Hmmm... ja, spændende ide.

Og hvor er det så I kommer ind i billedet - hvad er Jeres honorar?

Venlig hilsen, Lene

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 00:47

Hej Lene,

Vores honarar ligger i vi aftaler en såkaldt "lead-pris"

Her får vi en fast pris for hver ny "kunde" vi skaffer din service. Den afhænger meget af hvor attraktivt vinen er. (Jeg ved desværre ikke noget om netop den vin, men den ser flot ud).

- Simon

Fra Skive
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 00:56

OK - jeg er "lidt" ude på vin-salgs-møder fra og med i morgen - men jeg kommer tilbage til dig i uge 2

Hilsen Lene.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28

Lene Jensen:

Jeg HAR nogle tusinde flasker vin på lager, så jeg er klar til at sælge, når der ellers er nogen der vil købe.

Håber meget at modtage nogle gode kommentarer og forslag fra Jer. Jeg er sikker på I sidder med nogle gode ideer, som jeg hjælpe mig videre.

Lad mig slå fast at det er et meget stort og ikke mindst ambitiøst projekt du har givet dig i kast med. Personligt ville jeg ikke have turdet købe nogle tusinde flasker til lager før jeg havde en rigtig god fornemmelse af markedet og måske havde gjort mig nogle flere overvejelser om hvordan vinen skal sælges på de enkelte markeder.

En stor ulempe i forhold til Danmark og danskere er meget fastlåste traditioner på hvilke vine de drikker og hvilke druer de synes om. Jo Milestii Mici har også internationale druer i sortimentet, men du får en stor udfordring i at sælge vinene baseret på lokale druer.

Om vinen skal eller kan sælges på at den kommer fra verdens største vinkælder. Både ja og nej. Personligt forbinder jeg "stor" med upersonlig og industriel vin. Men hvis du kan kombinere tradition, produktion, kvalitet og ikke mindst prisen - ja så kan der nok spinnes en historie på den kop vin.

Hvad der slog mig er at du præsenterer Amino's brugere for Milestii Mici før du sender nyheden ud til vinavisen.dk og vinforum.dk som nok er de 2 største internetbaserede medier i Danmark. Der ville jeg starte.

Dernæst er der flere muligheder - for selvfølgelig er der en nyhed i dit agentur. Brug nogle kroner på at få en af Amino's tekstforfattere til at hjælpe dig med at lave en pressemeddelelse om dit agentur. Her er en liste over danske vinjournalister, som du kan overveje at sende ud til.

Dernæst ville jeg overveje at tegne et vennemedlemskab af Sommelierforeningen. Det giver adgang til deres medlemsliste og herunder hvilke restauranter de enkelte sommliers er på. Det er navne på folk som beslutter, hvilke vine der skal på kortet.

En tredje mulighed er at arrangerer en kommenteret smagning for vinjournalister og sommeliers. Få en fra vingården til at komme hid - evt. ambassadøren eller noget i den stil. Hvis det er spændende nok så kan du trække vinjournalisterne væk fra skrivebordet.

En fjerde mulighed for at komme ud er at deltage i diverse vinmessser rundt omkring i landet.

Det er tidligere set at selv europæiske lande som ligger tættere på Danmark har haft meget svært ved at slå igennem i Danmark. Tag blot vinene fra Østrig og så Slovenien (hvoraf de sidste aldrig har vundet indpas selv om de samme vine få 100 meter på den italienske side af græsen sælges verden rundt for høje priser).

Norge og Sverige er pga monopolerne svære at komme ind i. Så der er kun den tunge vej at finde en som vil være interesseret i at markedsføre vinene overfor monopolerne. Omvendt hvis Systembolaget eller Systemet vælger at tage en af dine vine ind som en fast del af sortimentet kan der være tale om store mængder. Svenskerne skriver i deres katalog, hvor mange vine de importerer af hver. Det kan være mange. Omvendt er der strenge regler om leveringstid og struktur i Sverige.

Et råd vil være at du skal prøve at undgå at starte med at have for store kapitalbindinger i varelager i starten, men brug penge på markedsføring og dernæst sørge for at have en god og ikke mindst effektiv logistik.

Held og lykke med det.

Henrik

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:43

find nogen webshops der måske kunne bruge dem til konkurrencer..du får brandet dit navn..

smid flyers i din by til en start..brand dit navn..

smagsprøver til byfester og i centre...brand dit navn

lige lidt fra mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56

Hej Lene,

Hvis du skal finde sælgere på REN provision, kan du prøve telemarketing firmaer (søg callcentre, telemarketing på google), jeg har set en del her i dette forum som gerne lave et stykke arbejde uden at få noget for det (altså ud over en provision, hvis de sælger noget) Så bare giv den GAAAZZZ herinde. Du får ikke prof. firmaer til at lave provisionsaftaler.

Iøvrigt er det en god ide, at få omkostningerne til salget med INDEN man starter et nyt projekt.. 90 % af alle nye selskaber knækker nakken, fordi man har "glemt" at ideen også skal sælges.. Er det ikke sjovt at tænke på. Det ville være det samme som at købe en bil og så ikke have råd til benzin :-)

Held og lykke... dem som kan hjælpe dig findes på Amino.

Fra Skive
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 00:20

Hej Henrik.

Tusind tak for dine mange gode hints, tips og tricks Smile

Ja, hvorvidt jeg er modig eller overmodig mht først at købe til lager, og så forsøge at sælge vinene bagefter .... ja, jeg forstår godt din kommentar/"bekymring", men det er gjort ud fra en vurdering af, at man "hører" altid "eksperterne" sige, at hvis man ikke viser, at man selv tror på sin ide, hvordan kan man så forlange at andre skal tro på ideen.

Det skal naturligvis ikke forstås på den måde, at man skal sætte alt over styr, for først at købe til lager, og så forsøge at sælge bagefter.

Men den forretningsmæssige grundtanke har været: Nu køber vi nogle (få) tusinde flasker, så de kunder vi starter med at  gå ud til, vitterlig også KAN købe. Jeg ved jo selv hvordan jeg ville reagere, hvis en "smart" sælger kom og tilbød en vare - og hvis jeg så sagde JA TAK, JEG VIL KØBE, at han så sagde: "OK- men så bestiller jeg da lige noget hjem ... når jeg har samlet tilstrækkeligt mange ordrer sammen, til at det er rentabel".

Min filosofi er, at i disse tider, hvor alt er presset, og varelagrene skal være på et minimum, så skal det være således, at NÅR det lykkes at overtale en kunde til at købe, så skal man også kunne levere - for ellers fortsætter han jo blot med at købe hvor han plejer.

Jeg har i denne uge haft møde med en (mangeårig) god forbindelse i Norge - og selv om jeg generelt er "forsigtig optimist", så tror jeg på det vil lykkes at komme ind på det norske marked, i løbet af foråret. Det er "lidt" spændende.

Jeg har også en mange årig bekendt i Sverige, som jeg vil forsøge at kontakte ... omend jeg ikke er helt lige så "tryg" ved min svenske kontakt, som min norske ... men man kan vel skrive (sikre) sig ud af meget.. :-/

Men endnu engang: MANGE tak for dine gode kommentarer og tips samt links.  :-)

.... og lige for at afslutte det med først at købe - siden forsøge at sælge :-/     Jeg har jo nævnt for dig, at jeg synes det er det mest troværdige - men vi har det også lidt sådan:

Vi TROR 100% på projektet - og vil også indstillet på, at arbejde hårdt for at få det realiseret (det har vi gjort i så mange andre sammenhænge) ..men worse-case: skulle det vise sig umuligt, så må vi jo trække "tabet"/indkøbet fra i den personlige skat - og så glæde os over, at vi har vin til et stykke ind i pensionsalderen ... og den er i øvrigt IKKE nært forestående :-)

Nå, men som nævnt .. vi er lige kommet hjem fra Norge, så nu vil jeg til at klikke på dine spændende links :-)

Fortsat go' week-end.

Venlig hilsen, Lene.

Fra Skive
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 00:31

Hej Mikkel.

Tak for dine tips og kommentarer.

Jeg tror jeg vil starte webshops/konkurrencer ... men igen: Har du et forslag til, hvordan jeg finder webshops som har konkurrencer, hvortil de mangler præmier?  :-)

Venlig hilsen, Lene

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)