Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

privatpraktiserende ergoterapeut

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med råd og vejledning.

Jeg er uddannet ergoterapeut og arbejder i psykiatrien.

Nu planlægger jeg at starte privatpraktiserende på deltid.

Da det er en ydelse indenfor sundhedsområdet er den momsfri.

Jeg skal ikke betale lønsumsafgift da jeg ikke vil tjene mere end 80.000 årligt.

Så langt så godt.

Kan jeg skattemæssigt blot hæve min årsindkomst og betale a-skat af beløbet eller skal jeg betale b-skat af mit ekstra arbejde?

Hvor meget betaler man i b-skat?

Skal jeg lade mig registrere når jeg alligevel ikke skal betale moms?

Det skal nævnes at jeg ikke har lokale udgifter da behandlingen foregår hos klienten. Der vil dog sikkert være transportomkostninger.

Venlig hilsen

KenoBeno

Tilmeldt 18. Oct 06
Skrevet kl. 17:30
Hmm i må undskylde mellemrummene. Jeg ved ikke lige hvad der er sket med det indlæg.....

Kenobeno

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:15
Hej KenoBeno
Velkommen til Amino Når du skriver indlæg skal du ikke lave mellemrum som normalt, det kommer der ganske automatisk. Hvis du ønsker at skifte linie uden at lave mellemrum, holder du shift nede mens du trykker enter. Hvis du derimod ønsker at lave et mellemrum mellem dine to sætninger, trykker du enter en enkelt gang. Giver det mening?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:09
Nå okey. Så er det derfor jeg så tit har langt imellem mine sætninger. Ja det giver mening.

However:

Du skal ikke registreres i forhold til moms og lønsumsafgift men der vil stadig være en indkomst som skal beskattes, og som du også spørger til.