Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som privatpraktiserende ergoterapeut

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med råd og vejledning.

Jeg er uddannet ergoterapeut og arbejder i psykiatrien.

Nu planlægger jeg at starte privatpraktiserende på deltid.

Da det er en ydelse indenfor sundhedsområdet er den momsfri.

Jeg skal ikke betale lønsumsafgift da jeg ikke vil tjene mere end 80.000 årligt.

Så langt så godt.

Kan jeg skattemæssigt blot hæve min årsindkomst og betale a-skat af beløbet eller skal jeg betale b-skat af mit ekstra arbejde?

Hvor meget betaler man i b-skat?

Skal jeg lade mig registrere når jeg alligevel ikke skal betale moms?

Det skal nævnes at jeg ikke har lokale udgifter da behandlingen foregår hos klienten. Der vil dog sikkert være transportomkostninger.

Venlig hilsen

KenoBeno

Tilmeldt 18. Oct 06
Skrevet kl. 17:34
det er først nu jeg ser at det faktisk mere eller mindre er det eneste forum, hvor man ikke diskutere iværksætter spørgsmål.

Det må i undskylde.

KenoBeno

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 18:35
Kære KenoBeno.

Der har p.t. været 22 kig, men hvis du lige afventer de første 100 kig, vil der nok være en der har "lyst" til skattespørgsmål. Der er sikkert nogle med den rette indsigt der gerne vil hjælpe, hvis de kunne se din situation klart.

Det allerbedste er at gå til din Skat(tefar) og få et svar som du efterfølgende bringer her - til gavn for dem der kommer efter dig. Men det er bare lidt mere besværligt - for dig.

Prøv alligevel. Hilsen, Bent, A&B

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:40
Hej KenoBeno