Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som privatpraktiserende ergoterapeut

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med råd og vejledning.

Jeg er uddannet ergoterapeut og arbejder i psykiatrien.

Nu planlægger jeg at starte privatpraktiserende på deltid.

Da det er en ydelse indenfor sundhedsområdet er den momsfri.

Jeg skal ikke betale lønsumsafgift da jeg ikke vil tjene mere end 80.000 årligt.

Så langt så godt.

Kan jeg skattemæssigt blot hæve min årsindkomst og betale a-skat af beløbet eller skal jeg betale b-skat af mit ekstra arbejde?

Hvor meget betaler man i b-skat?

Skal jeg lade mig registrere når jeg alligevel ikke skal betale moms?

Det skal nævnes at jeg ikke har lokale udgifter da behandlingen foregår hos klienten. Der vil dog sikkert være transportomkostninger.

Venlig hilsen

KenoBeno

Tilmeldt 18. Oct 06
Skrevet kl. 17:34
det er først nu jeg ser at det faktisk mere eller mindre er det eneste forum, hvor man ikke diskutere iværksætter spørgsmål.

Det må i undskylde.

KenoBeno

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 18:35
Kære KenoBeno.

Der har p.t. været 22 kig, men hvis du lige afventer de første 100 kig, vil der nok være en der har "lyst" til skattespørgsmål. Der er sikkert nogle med den rette indsigt der gerne vil hjælpe, hvis de kunne se din situation klart.

Det allerbedste er at gå til din Skat(tefar) og få et svar som du efterfølgende bringer her - til gavn for dem der kommer efter dig. Men det er bare lidt mere besværligt - for dig.

Prøv alligevel. Hilsen, Bent, A&B

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:40
Hej KenoBeno

Først og fremmest velkommen til Amino.. Hav tålmodighed og du skal finde svaret... Det lyder måske lidt dumt, men tænk på at det er efterårsferie og måske er netop de eksperter, som kan svare på dette, på ferie uden laptop og mobil

Amino er et super godt forum og du skal nok få svar, men hvis jeg var dig ville jeg flytte dit spørgsmål til en anden kategori. Der findes en hel kategori med spørgsmål vedr. skat, jura og deslige og det ville måske hjælpe dig lidt videre i din søgen.

Held og lykke med dit projekt.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 18. Oct 06
Skrevet kl. 09:51
Det var ikke for at være utålmodig. Det var først efterfølgene at jeg så at det ikke var under "cafe" jeg skulle stille spørgsmålene. Efterfølgende flyttede jeg dem til katagorien der omhandler Skat osv.

Tak for hjælpen.

KenoBeno

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)