Jeg driver en hjemmeside og et firma der er specialiceret i at skrive anmeldelser om mobiltelefoner. Indtil videre har jeg baseret mine anmeldelser på den viden jeg har fået ved at læse andres anmeldelser. Men hvis jeg gerne vil have mulighed for selv at afprøve telefonen, hvordan gør jeg så det nemmest? Er der nogle der har erfaring med det? Og hvike krav stiller producenterne typisk, før de lader en få en testtelefon?
Med mindre din side er stor, og har mange besøgende, så tvivler jeg på at du kan lave en aftale med producenterne...
Men har du evt overvejet, at tage fat i f.eks nogle af mobil butikkerne i den by, hvor du bor? De vil sikkert gerne låne dem ud til test mod lidt reklame/omtale...
Du kan også gøre brug af dit netværk, der er sikkert folk som skifter telefon i tide og utide - Så kan du jo kvittere med en god flaske vin, hvis du lige må kikke deres telefon efter en times tid..
Jeg vil give de andre ret i, at det nok kan være svært at få aftaler med producenterne. Jeg synes det lyder som en god ide at gå lokal, evt. tilbyde din ekspert viden en lørdag om måneden og hjælpe kunderne i din lokale mobilforhandler mod at du får lov at teste et par telefoner i ny og næ.