|
Hejsa Noget jeg har gaaet og tænkt over i et stykker tid. Idden er nok lidt ude i hampen men jeg maa bare lige ud med den og høre jeres meninger om den :) Til dagligt arbejder jeg i en Change office i Paris. Det har været noget stille her i 2009. Vel pga af "krisen". Men nu her til jul skal jeg da love for at $ vælter ind igen. Naa men hvis man skal aabne saadan en Change office skal men jo helst have lokaler et godt sted for at være sikker paa en go strøm af penge stærke turister. Hvis de ikke komme kan man jo ikke gøre saa meget end bare haabe at de kommer forbi. Jeg tænkte paa om man ikke kunne lave en mobil Change office? Indrette en lille bil/køretøj som man let kan komme rundt i byen med og parkere. Saa opsøger man turistene hvor de er.. Ja saa er der selvf. nogen sikkerheds hensyn mht "hold up", lovgivning, forsikring osv. men det er jo en anden sag man kan tage op senere. Men ideen er den helt uden i hampen og til at skylle ud eller hva?? |
Anders Sorensen:Hejsa
Noget jeg har gaaet og tænkt over i et stykker tid. Idden er nok lidt ude i hampen men jeg maa bare lige ud med den og høre jeres meninger om den :)
Til dagligt arbejder jeg i en Change office i Paris. Det har været noget stille her i 2009. Vel pga af "krisen". Men nu her til jul skal jeg da love for at $ vælter ind igen.
Naa men hvis man skal aabne saadan en Change office skal men jo helst have lokaler et godt sted for at være sikker paa en go strøm af penge stærke turister. Hvis de ikke komme kan man jo ikke gøre saa meget end bare haabe at de kommer forbi.
Jeg tænkte paa om man ikke kunne lave en mobil Change office? Indrette en lille bil/køretøj som man let kan komme rundt i byen med og parkere. Saa opsøger man turistene hvor de er..
Ja saa er der selvf. nogen sikkerheds hensyn mht "hold up", lovgivning, forsikring osv. men det er jo en anden sag man kan tage op senere.
Men ideen er den helt uden i hampen og til at skylle ud eller hva??
Værdihåndtering vil være ekstremt problematisk, hvis du skal køre rundt i en vogn, indrettet som et vekselkontor. Ideen er som sådan udemærket, men du vil være en sitting duck af hidtil usete proportioner, hvis du ligger og kører rundt med store mængder valuta. Det er trods alt begrænset hvor godt du kan beskytte pengene, medmindre du får bygget Ft. Knox på hjul.
Bliv gratis medlem