Jeg har et enkeltmandsfirma, hvor jeg tilbyder visuelle webløsninger. Jeg laver design, grafik og foto. Jeg har indtil nu brugt mit privat eget fotoudstyr. Jeg har for en relativ stor sum og vil derfor gerne have det købt ind i firmaet.
Jeg har tidligere købt brugt computerudstyr ind i firmaet, hvor køber blot har lavet en faktura på overdragelse og påført moms til 0.
Så vidt jeg har forstået er det samme fremgangsmåde hvis jeg selv sælger til mit firmaet? Altså jeg skirver en moms 0 faktura med en realistisk brugtpris for udstyret og udbetaler pengene til mig selv kontant (eller overføre til privatkonto fra firmakonto).
Er jeg helt gal på den? Og er der evt. noget jeg skal være opmærksom på når jeg skriver faktura/købsbevis?
Er der ingen der kan hjælpe mig? Jeg vil også gerne vide beløbet for hvornår det skal afskrives som et aktiv? Mener selv det er ca. 11000 (u. moms) men vil gerne have det præcise beløb!
Håber der er nogle er har tid til at give mig et svar så jeg kan komme videre med mit indkøb
Nu har jeg selv fundet svar på mit sidste spørgsmål vdr. grænsen før afskrivning. Den er pr. 2009 12.300 kr ex. moms. Kan fortsat ikke finde svar vdr. udformelse af faktura/salgsbevids fra mig til enkeltmandsfirmaet? Nogen der kan hjælpe mig?