Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS advarsel om kortsvindel - hvad gør i ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Fik lige en dankorthandel, hvor der komme lille advarsels advis, om at kunden har forsøgt sig mere end 5 gange, og dermed mistanke/risiko for svindel.

Hvad gør i her ?

Ringer kunden op, checker adresse , andet ?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:27

Jeg ville i en sådan situation kontrollere adressen, og eventuelt ringe kunden op og høre hvad der er gået galt i processen. Hellere gøre disse ting, end at stå med håret godt i postkassen efterfølgende.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:35

Ja - jeg ville som minimum checke,  tel. , adresse , men tænkte der måske var et eller andet genialt sted man kunne/burde checke som jeg ikke lige kendte.

Kan se nu at det er en kunde der har handlet før - samme adr. og tel. , så det er nok bare glemsomhed , men checker alligevel imorgen.

Tak for svaret Jesper .

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 23:05

Jeg har flere gange set denne besked. Da jeg ikke handler med så dyre varer, har jeg taget chancen. Jeg tænkte, at jeg godt kunne bære tabet, og ville så se, hvad der skete. I alle tilfælde har jeg fået penge på kontoen. Jeg ved ikke om du benytter en standardwebshop, men jeg benytter Dandomain webshop, og jeg tror, at advarslen dukker op, hvis kunden har tastet forkert min 5 gange på fx en dandoman webshop. Det kan så have været 1 gang på Webshop A, 2 gange på Webshop B, 2 gange på Webshop C. Så hvis det er en kunde som laver meget onlineshopping, er sandsynligheden for at taste forkert vel til stede :-)

Jeg ved ikke om det er korrekt, men det er sådan, at jeg tror det hænger sammen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)