Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af urtete ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har længe produceret min egen te af lovlige urter som jeg har købt hos forskellige forhandlere i Danmark og lagt i teposer. Jeg har budt venner og bekende på “egen” te når de er komet på besøg. Jeg er i den forbindelse blevet spurgt om jeg vil sælge noget af min te til bekende. Mit spørgsmål er om der er nogen speciel lovgivning man skal tage hensyn til ved salg af urtete, det er vel en form for fødevare eller hvad ?

Hvis jeg bruger urter fra egen have er der så andre regler ?

På forhånd tak

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:31

Hej Temand,

hvis du sælger for under 50.000 om året behøver du ikke optages i næringsbasen, men kontakt din lokale fødevareregion og hør hvad du skal gøre. Jeg har engang solgt kaffe & te i mindre mængder og skulle sende en beskrivelse af hvordan varerne blev håndteret / opbevaret osv.

www.foedevarestyrelsen.dk

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:38

Tak for dit svar linda ! det var super Big Smile

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:59

Hej Temand :-)

Som der bliver nævnt så skal du fødevaregodkendes og skal derfor kontakte din fødevareregion.

Mig bekendt kan du ikke registreres unden et CVR nummer.

Hvis du videresølger lukkede pakker af te så er det normalt ikke noget problem men hvis du ompakker eller selv "producere" din te så bliver det lidt mere besværligt specielt prodiktionen kan være "hård" at tumle med.

Din fødevareregion vil formentlig komme på kontrolbesøg og du vil nok også blive underlagt nogle toxikologiske prøver - men prøv at kontakte dem og beskriv præsics hvad du gerne vil starte uden at unlade noget det er nemlig kun dig der hænger på produkt ansvaret :-)

Håber det lykkes for dig

De bedste kaffe hilsner
Sørem

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)