Hej Amino'er, Håber i kan hjælpe ... ... Hvad er vigtigst når man taler firmanavn / hjemmeside? eks.: Hvis en danseskole skal have en hjemmeside, hvad ville så være bedst for dem at købe? www. ViErSuperGodeTilTango.dk eller www. vesgtt .dk (hvor man bruger de forreste bogstaver) Er der nogle vigtige ting man skal tænke over når man finder navn, eller er det bare at slå sig løs? Er det hele bare en smagssag eller er der noget med det berømte SEO der spiller ind? Kan godt regne ud at hvis man sælger tasker ville det være smart at få fat i navnet www. tasker .dk - men mit spørgsmål er startet efter at have erfaret at RIGTIG mange domænenavne er optaget og at man skal være mere end bare almindelig kreativ hvis man vil have en hjemmeside på dette tidspunkt i livet. Håber i kan hjælpe mig klogere så jeg ikke bliver en af dem der til sidst har 700 domænenavne der ikke bliver brugt og bare bremser andres gode idéer. Mange tak og glædelig jul /Lars |
Hej Lars,
Problemstillingen har været fremme mange gange.
Det du skal tænke på er følgende:
vedr. SEO:
Her er det en fordel hvis et af Jeres nøgleord indgår i domænenavnet + det vil være en god ide at tage det uden bindestrege, hvis det er flere ord...
vedr. branding:
Du kan også vælge efter et ord/sætning der er nem at brande, men ikke har den store SEO værdi. Tag f.eks. "Amino" det er nemt at huske og brande, istedet for "Iværksætter forum" etc...
Det skal du tænke over når det er...