Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www . og hvad skal jeg så vælge . dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Håber i kan hjælpe ...

... Hvad er vigtigst når man taler firmanavn / hjemmeside?

eks.:

Hvis en danseskole skal have en hjemmeside, hvad ville så være bedst for dem at købe?

www. ViErSuperGodeTilTango.dk eller www. vesgtt .dk (hvor man bruger de forreste bogstaver)

Er der nogle vigtige ting man skal tænke over når man finder navn, eller er det bare at slå sig løs?
- og hvad med bindestreger? (rumba-partner - rumba-p - rumbapartner)

Er det hele bare en smagssag eller er der noget med det berømte SEO der spiller ind?

Kan godt regne ud at hvis man sælger tasker ville det være smart at få fat i navnet www. tasker .dk - men mit spørgsmål er startet efter at have erfaret at RIGTIG mange domænenavne er optaget og at man skal være mere end bare almindelig kreativ hvis man vil have en hjemmeside på dette tidspunkt i livet.

Håber i kan hjælpe mig klogere så jeg ikke bliver en af dem der til sidst har 700 domænenavne der ikke bliver brugt og bare bremser andres gode idéer.

Mange tak og glædelig jul

/Lars

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 23:36

Hej Lars, 

Problemstillingen har været fremme mange gange. 

Det du skal tænke på er følgende: 

vedr. SEO: 

Her er det en fordel hvis et af Jeres nøgleord indgår i domænenavnet + det vil være en god ide at tage det uden bindestrege, hvis det er flere ord...

vedr. branding: 

Du kan også vælge efter et ord/sætning der er nem at brande, men ikke har den store SEO værdi. Tag f.eks. "Amino" det er nemt at huske og brande, istedet for "Iværksætter forum" etc...

Det skal du tænke over når det er... 

Kristian Ole Rørbye

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:46

Hej Lars,

Hvis det er en fuldstændigt enøjet tjeneste, man udbyder, vil det være værd at gå efter at have det vigtigste søgeord i domænet. I praksis er det sjældent sådan for de fleste firmaer. Og selv hvis man lige nu kun vil tilbyde undervisning i Tango, kan det jo være, at man pludselig udvider sortimentet alt efter, hvad Vild med Dans nu medtager i den næste omgang.

Så i langt de fleste henseender er det ikke hensyn til søgeord, der skal få en til at vælge domænenavn. Som Kristian også er inde på, er det i højere grad noget med branding, man skal tænke på.

Hvad angår bindestreger, så skal du ikke ty til et bindestregsdomæne, fordi en konkurrent har taget domænet uden bindestreger. Det giver kun forvirring og sender en del af dine besøgende til konkurrenten. Eksempel: Din konkurrent har allerede taget dansetrold.dk, og du napper nu danse-trold.dk. Efterfølgende kan folk ikke rigtigt huske navnet og taster det uden bindestreg. Eller de skal sende dig en mail og glemmer bindestregen, så de skriver til din konkurrent i stedet.

Vælger du et domæne med bindestreg i, så sørg for også at sætte dig på versionen uden bindestreg.

En smule input herfra. Held og lykke med din domænejagt.

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:19

Tusinde tak for input - det hele gør mig lidt klogere.

MEN?

Som jeg forstår det er det mest rigtigt, eller i hvert fald en god idé at bruge hele navne og ikke forkortelser?
Altså heller vælge dansetrold og danse-trold end at få fat i dt eller d-t?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:25

mit eget firma:

Som jeg forstår det er det mest rigtigt, eller i hvert fald en god idé at bruge hele navne og ikke forkortelser?
Altså heller vælge dansetrold og danse-trold end at få fat i dt eller d-t?

Jeg foretrækker i hvert fald domæner med navne, der kan udtales. Jeg har bl.a. et domæne med noget forkortelsesvæsen i, og det fortryder jeg ærligt talt i dag og er ved at flytte aktiviteten over på et andet domæne med mere mundret navn.

Det er besværligt at skulle give sin mailadresse over telefonen. "D bindestreg (altså den normale, ikke underscore) T punktum dk" overfor "dansetrold ud i et punktum dk". Og så er sådan nogle forkortelsesnavne knapt så fængende, hvis man spørger mig. Så hellere dansetrold end dt.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville helt klart vælge et domæne med relevante ord eller et fedt selvopfundet navn. Du kan så evt. også købe forkortelsen og få den til at henvise til dit primære domænenavn.

På denne måde kan faste brugere hurtigere få adgang til ens side med forkortelsen og alle andre ser et navn der er mere sigende (og oftere lettere at huske end en forkortelsen i første omgang).

Hvis du har søgeord i dit domænenavn vil de også blive markeret med fed i googles søgeresultater, og i f.eks. adwords annoncer vil evt. søgeord i domænet ligeledes blive fremhævet. Dette giver lidt flere besøgende hvilket også er med at tage ens overvejelser.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)