Hej! PBS har lige lanceret deres eget "PBS Betalingsmodul." I modsætning til de mere etablerede betalingshoteller, afregnes der per transaktion i stedet for fast månedlig pris. Maks. prisen ser ud til at være 0,50 per transaktion (ved under 2000 tranaktioner per måned). Mange steder betales omkring 149,- /måned så hvis du er en mindre butik med under 300 transaktioner er der penge at spare... Specielt hvis du også tager mod internationale kort hvor flere at de gode og stabile betalingshoteller tager 300/måned. Kvaliteten.. Tja den er jo nok for tidlig at udtale sig om. Jeg er selv ansvarlig for en butik hvor vi har omkring de 100 transaktioner per måned. Så som jeg lige ser det, er PBS''s betalingsgateway da værd at overveje - specielt for nye/mindre butikker. /Henrik |
Stabil betalingsgateway
Mht. stabilitet ville jeg kigge på http://www.visaeurope.com/documents/ais/service_providers.pdf?d=061206 og sammenholde m. listen hos pbs (http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/betalingssoftware?mid=DF3511EE-0929-4288-BD49-4FCF6C61894D). Der er kraftigige indikationer gående på at listen hos PBS meget snart bliver meget kortere. Læs nogen som skilter m. at de tilbyder betalingsgateways ophører lige pludselig med at virke. Deadline for at blive PCI-certificeret var primo 2006. Vi skriver nu primo 2007 Mht. buffer er det no-can-do: 1) det svageste led i betalingstransaktionsforløbet har typisk været PBS. Dvs. når PBS er nede kan du ikke lave en auhtorize, og uden authorize ville jeg som butik i al fald ikke betragte det som et køb jeg ville stole på 2) det er ikke PBS som forbyder opbevaring af kortdata... det er en del af PCI-kravene fra VISA/mastercard (som PBS og dermed alle gateways og merchants også er underlagt) som forbyder opbevaring af kortdata. vh thomas |
Mht. listen fra VISA er det måske lige værd at bemærke at quickpay.dk = pil.dk (firmaet bag) og epay.dk = X-Media. Men som Thomas skriver, må det kraftigt anbefales at man checker om den gateway/firma man overvejer er PCI godkendte. Iøvrigt er fribetaling.dk i.flg. deres egen hjemmeside PCI godkendte, men fremgår tilsyneladende ikke af VISA''s liste (det er vist INFO Connect A/S som også har webpay.dk der står bag). /Henrik |