Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejelser omkring nyt koncept.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer, jeg er efterhånden blevet rigtig glad for Martins tiltag med amino og tænkte at det ville være oplagt at høre jeres mening omkring et koncept jeg tænker på at kaste mig ud i.

Konceptet går ud på at fungere som koordinator og formidler af alle mulige arrangementer lige fra firmafrokoster, julefrokoster til konfirmationer ect. alt sammen igennem sitet www.topkok.dk, det fungere ved at man som bruger logger sig ind på www.topkok.dk såfremt man har et arrangement der skal afholdes og som man ønsker tilbud på, og målet er så at brugerne skal have 3 tilbud der matcher deres forespørgsel inden for 72 timer, servicen er naturligvis gratis for brugerne, leverandørerne betaler et fast abonnement.

Sitet har været oppe i 4 måneder og har allerede haft ca. 15.000 besøgende.

På nuværende tidspunkt ligger der ca. aktive 270 arrangementer og min rolle bliver at skaffe leverandører som kan afholde disse arrangementer, der er nemlig kun få leverandører knyttet op til sitet i øjeblikket….hvilket jo er alt for lidt.

Jeg kunne godt tænke mig at høre Jeres mening omkring både koncept samt hjemmeside, er der nogle der har lyst til at give lidt feedback ville det være fedt!

Kenneth Arentoft www.privatelabel.dk ”Hvis du tænker for længe over det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben” Kinesisk ordsprog

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 03:53
Hej Kenneth.

Her får du min vurdering.

Min umiddelbare tanke var: Go for it!
Et "kontaktsite" der på 4 måneder har flere folk der vil bruge penge end folk der vil tjene pemge har alle muligheder for at blive en succes.
Hvis ellers dem der vil bruge penge får lov til at komme af med dem.
Lyder som et klassisk tilfælde af "ups... vi var ikke forberedt på succes". De mangler en der kan sælge et produkt der allerede er betalt for på forhånd så at sige, og hvis det er det der er deres jobtilbud til dig, (og du i øvrigt besidder evnerne), så er det da bare at springe til.

Min analytiske tanke var:
Tallet 270 kan du ikke bruge til ret meget uden at vide hvor mange % der ender med at hive penge op af lommen.

Hvis for mange bare opretter en fest uden at vælge nogen af leverandørerne er det jo ik så snedigt.
Så vidt jeg kan se er de ikke forpligtet til at modtage et af de tilbud de får. Det kan blive et problem. Hvis du har mulighed for at få at vide hvor mange af de oprettede arrangementer der har fået 3 tilbud og som rent faktisk har resulteret i et salg har du nogle tal du kan bruge til noget.
Er det 100% eller 1% der ender med at penge skifter hænder? Og hvad er det % af? Antal oprettede eller antal oprettede der har fået 3 tilbud?

Windowshoppers eller osere bør man i så vid udstrækning som muligt undgå at tage med i statistiske overvejelser hvad websider angår.

6.B fra Søndre Strandslev skole kan nå at lave ræddi meget rav i statistikkerne under en vikartime fordi en elev fandt en side og så gik alle ind og prøvede...

Så som altid: Læs på lektien :)

I bedste mening - og i øvrigt held og lykke!

/imekko

Tilmeldt 30. Aug 05
Skrevet kl. 11:34
Hej Imekko,

Tak for din feedback! Jeg har valgt at springe ud i det, så nu må vi se hvordan det går, responsen fra både brugere samt leverandører er meget positiv så nu er det bare op til mig at få samlet en masse gode leverandører så vi kan give brugerne nogle gode oplevelser med sitet og deres arrangement :-)

Kender I nogle spændende locations, cateringfirmaer ect. vil jeg meget gerne høre om dem!

Kenneth Arentoft www.privatelabel.dk ”Hvis du tænker for længe over det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben” Kinesisk ordsprog

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:36
Spændende koncept :)..
Og lyder da også til at gå rigtig godt med det ! :)..

Har du haft fat i Kokken og Jomfuren ?..
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:49
Fin ide, Kenneth. Det minder sjovt nok meget om et skuffeprojekt jeg har liggende, men Byggeklar og Topkok er jo også på sin hvis beslægtede, så det er ikke så underligt.  Klø på!

En indskydelse: Måske det var en ide, at stoppe markedsføringen eller sænke volumen indtil der er et rimeligt antal leverandører? Du tilbyder en service, hvor du kan nyde godt af mund-til-mund omtale, men hvis festarrangørerne ikke oplever en nytteværdi på siden/de ikke får den forventede respons på deres forespørgelser, risikerer du det at omtalen i stedet bliver af negativ karakter.

Findes der virksomheder, der allerede (jævnligt) har kontakt til et stort antal leverandører i branchen? Hvis det er tilfældet, kunne du overveje at tilbyde dem et partnerskab og på den måde nå ud til langt flere potentielle kunder på kort tid, end du kan via telesælgere og deslige.

Tilmeldt 30. Aug 05
Skrevet kl. 13:40
Dato: 23-10-2006 12:36:08 Forfatter: Fraende Media Spændende koncept :)..
Og lyder da også til at gå rigtig godt med det ! :)..

Har du haft fat i Kokken og Jomfuren ?..
Ja Kokken og Jomfruen var den første leverandør der købte sig adgang og har allerede leveret mad til flere arrangementer.

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:32
Held og lykke med det :)

Jeg har bookmarket siden, og vil prøve det hvis/når kunder har åbningsreceptioner og lign.

M. Pedersen.
imekko.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)