Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp min nabo, brokker sig over at jeg larmer kl. 20 om aften?

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Snowext:
men husk, så længe du overholder loven kan du være ligeglad :)

Lige indtil den dag hans villa er blevet tømt og der ikke er en eneste af naboerne der fik noteret nummerpladen på den varevogn som der holdte ude foran. De fleste bør være klar over, at man kommer længst ved at være gode venner med sine nærmeste omgivelser.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Snowext:
men husk, så længe du overholder loven kan du være ligeglad :)

Lige indtil den dag hans villa er blevet tømt og der ikke er en eneste af naboerne der fik noteret nummerpladen på den varevogn som der holdte ude foran. De fleste bør være klar over, at man kommer længst ved at være gode venner med sine nærmeste omgivelser.

Big Smile Yes

 

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Snowext:

Beklager, jeg holder altså også med naboen.

Jeg ville også blive sur hvis nogle rendte og legede med fyverkeri i så lang tid.

 

Du bor i villa kvarter. Har du overvejet at folk bliver boende lang tid og måske lige gensiddig respekt og tale kommer man langt med?

 

Så så! Læs lige de to andre ting jeg skrev forinden indlægget inden i springer til at tro at jeg holder med ham. Men jeg føler også at hvis han stiller et spørgsmål har han ret til at få et ærligt svar på spørgsmålet, og ikke kun min mening.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Snowext:
men husk, så længe du overholder loven kan du være ligeglad :)

Det er misforstået.

Fordi man har nedfæstet en lovgivning på forskellige områder giver absolut ikke carte blanche til at må gøre alt hvad der ikke er lovgivet imod.

Det er på ingen måde urimeligt at forvente at ens nabo IKKE fyrer fyrværkeri af foran ens hoveddør 35 aftener i træk. Det er i strid med politivedtægten lige meget hvor du bor i landet.

Orange: Din holdning er direkte usympatisk og ucharmerende. Vær glad for du ikke er min nabo.

 

Jimmy

Fra Østermaie
Tilmeldt 23. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg ved,  er der ingen døgn-tidspunktsmæssige begrænsninger ifm affyring af fyrværkeri mellem 1.12-05.01. Der kan dog stå noget i politivedtægten om f.x.  larmende aktiviteter o.l.

Men der er evt. nogle afstandsmæssige krav, f.x. mindst 10 m fra bygningsåbninger (vinduer, døre osv.):

Det er forbudt at affyre fyrværkeri inden for 100 meter af:

  • nåletræsbevoksning, lyngklædte arealer eller anden brændbar vegetation,
  • bygninger med let antændeligt tag (stråtag m.v.), stakke eller andre oplag af let antændelige materialer,
  • landbrugsbygninger med dyrehold, hundekenneler og andre dyrehold, samt arealer med udegående dyr.

Er der tale om raketter, skal afstanden være 200 meter.

Du må heller ikke affyre raketter inden for 10 meter fra åbninger i bygninger, f.eks. porte, døre og vinduer.

Affyrer du fyrværkeri – herunder raketter – i vindens retning, skal du fordoble de afstande, der er anført ovenfor.

 

 

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have faste regler skal du nok kontakte din kommune.

Ligeledes kan du sagtens fyre det af da det er en ikke strafbar handling du foretager dig.
Det betyder at din nabo ikke kan gøre andet end at kontakte politiet som kan komme til din dør og bede dig lade være. Fortsætte du kan politiet stadig ikke gøre noget.

En anden side er at vise hensyn til dine naboer, men det du gør er ikke forkert.

Det at hendes hunde skider på din plæne, burde ikke være en undskyldning for at du kan fyre af. Du skal bare gøre det. Kommer hun og klager skal du bare bede hende købe noget at komme i ørerne i den ene måned hvor du udøver det du har fuld ret til at gøre.

Håber det hjalp bare en lille smule.

 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Orange:

Men det er sådan jeg har en hobby, som kun varer en mdr. hvert år, og så benytter jeg mig selvfølig af dette, og det er afskydning af fyrværkeri...

Men så kommer naboen, "du må ikke skyde af, vi har hunde, og vi skal op på arbejde kl. er kun 20.00?

Jeg syntes desvæære at dit indlæg bærer præg af "mig selv først" 

Man kan nå langt med kommunikation og hensyntagen til andre mennesker, du vil blive forbavset over hvor meget man kan pånå! 

Sæt dig i deres sted, og tal med dem fra den udgangsvinkel, jeg er sikker på de er til at tale med

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,6 stjerner givet af 5 person

Hej Alle Aminoer,

Denne besked var egentlig på at få en debat igang, omkring affyring af fyrværkeri i perioden 1. december - 5. januar, og det er lykkes, men så er et sagt, i virkeligheden har jeg et godt forhold, til mine naboer, samt har også respekt for andre menneskers syn med angående fyrværkeri affyringer...

Men kan se at folk her inde ikke lige altid kommer frem med de pænneste ord, omkring andre når de svarer i debatten.

Men man kan bare sige det hele jeg skriv i starten var fiktivt med at min nabo's hund, osv. ville se hvordan i ville reagere over for det.

Men jeg fyrere den del af, og det gør mine nabo'er også så jeg er åbentbart bare heldig at bo i det rigtige kvater, samt har et rigitgt forhold til mine nabo'er

Og i skal have tak for al den respons der er kommet for og i mod!!!

Og til sidst vil jeg bare ønske alle aminoer, en rigtig god juleaften samt når man når til den 31. december, et rigtigt godt nytår 2009/2010 ;-)

 

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå de mennesker der tænder en 3-4 raketter en 3-4 gange inden den 31-1/1-1, især hvis du vil være fyrværker. Vi har selv en knægt i familien der har fødselsdag nogle dage efter juleaften, og der kan vi da godt finde på at fyre lidt af...

Når det er sagt syntes jeg at du skal respektere dine naboer. For hundene er det nok underordnet om det larmer klokken 17 eller 20 - bare det ikke sker hver dag i et måned... De andre naboer derimod vil nok være glade for et tidligere affyrningstidspunkt...

Fyr af en gang om ugen op til nytår - så tidligt så muligt... Hold dig til et batteri eller to og eller en 6-7 raketter... Forklar din nabo at du er under uddannelse...

Er det ikke nok kan du vel altid finde en mark eller et andet sted der ikke er så mange mennesker / dyr

 

 

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 "politiet som kan komme til din dør og bede dig lade være. Fortsætte du kan politiet stadig ikke gøre noget."

Sikke en skøn lovgivning vi har.'Ej, vil du ikke godt lade være!'

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)