Hvad er reglerne på hvor sent man må larme i hverdagende, og i weekenden, jeg bor i et villa kvarter, og i min del har vi ingen boligforening, eller hvad det lige kaldes!
Men det er sådan jeg har en hobby, som kun varer en mdr. hvert år, og så benytter jeg mig selvfølig af dette, og det er afskydning af fyrværkeri...
Men så kommer naboen, "du må ikke skyde af, vi har hunde, og vi skal op på arbejde kl. er kun 20.00?
Hvad stiler jeg op her, nogen der kan henvise til noget skriftligt eller bevis for at man ikke overtræder noget?
Håber nogen kan hjælpe mig...
Jeg ved ikke om der er regler, men mener da der er uskrevne regler i f.eks. et sommerhusområde. Det er ting som, at man ikke slår græs mellem kl.12-14 og ikke larmer før kl.9 eller efter kl.18.
Men jeg ved ikke når det er et villa kvarter - men prøv at snak med din nabo om i ikke kan finde ud af noget? Ellers kan du jo skyde af fra kl.17? Der er jo mørkt nok på denne årstid.
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
Der findes ikke en generel lovgivning for hvordan man støjmæssigt skal
tage hensyn til sine naboer. Det nærmeste vi
kommer det er politivedtægten, men den giver stort set kun adgang til
at gribe ind, hvis der larmes udendørs eller for åbne vinduer.
Dertil kommer at der i boligforeninger, mv. kan være særlige regler omkring det at støje.
En ting er lov og orden. Her taler vi om 10 affyringer - godt naboskab (om du kan lide damen og hendes hund eller ej) vil være at du varslede i forvejen, hvornår du har tænkt dig at lege med fyrværkeriet. Det giver naboen en mulighed for måske at gå en tur med hendes hund eller tage andre forholdsregler.
Man kan sige det sådan jeg skal finde mig i at hindes hunde skider på
min grund 365 dage om året, og jeg fyre måske 10 dage spret ud over de
35 dage, så jeg vil sige at jeg har det værst..