Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp min nabo, brokker sig over at jeg larmer kl. 20 om aften?

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Politi.dk:

Anvendelse af fyrværkeri

Du skal udvise forsigtighed ved enhver form for anvendelse af fyrværkeri.

Det er som udgangspunkt kun tilladt at anvende fyrværkeri i perioden fra den 1. december til den 5. januar.

Det er forbudt at affyre fyrværkeri inden for 100 meter af:

  • nåletræsbevoksning, lyngklædte arealer eller anden brændbar vegetation,
  • bygninger med let antændeligt tag (stråtag m.v.), stakke eller andre oplag af let antændelige materialer,
  • landbrugsbygninger med dyrehold, hundekenneler og andre dyrehold, samt arealer med udegående dyr.

Er der tale om raketter, skal afstanden være 200 meter.

Du må heller ikke affyre raketter inden for 10 meter fra åbninger i bygninger, f.eks. porte, døre og vinduer.

Vær opmærksom på, at affyrer du fyrværkeri – herunder raketter – i vindens retning, skal du fordoble de afstande, der er anført ovenfor.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er muligt, men det fritager dig altså ikke for et menneskeligt ansvar. Du har en hobby der larmer væsentligt mere end normalt og (mindst) en nabo føler sig generet. Du kan tage kampen op (jfr. lovens bogstav) og stå tilbage som et dumt svin eller flytte din hobby og sikkert få pluspoint i hele kvarteret.

For dig er det sikkert ligegyldigt om du fyrer raketterne af lige ved siden af din nabo eller i nærmeste grusgrav. Så hensynet til dine naboer, medmennesker og deres dyr burde efter min vægtskål veje tungest.

At naboens hund skider i din forhave har vel intet med dit fyrværkeri at gøre?

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Politi.dk:

Anvendelse af fyrværkeri

Du skal udvise forsigtighed ved enhver form for anvendelse af fyrværkeri.

Det er som udgangspunkt kun tilladt at anvende fyrværkeri i perioden fra den 1. december til den 5. januar.

Det er forbudt at affyre fyrværkeri inden for 100 meter af:

  • nåletræsbevoksning, lyngklædte arealer eller anden brændbar vegetation,
  • bygninger med let antændeligt tag (stråtag m.v.), stakke eller andre oplag af let antændelige materialer,
  • landbrugsbygninger med dyrehold, hundekenneler og andre dyrehold, samt arealer med udegående dyr.

Er der tale om raketter, skal afstanden være 200 meter.

Du må heller ikke affyre raketter inden for 10 meter fra åbninger i bygninger, f.eks. porte, døre og vinduer.

Vær opmærksom på, at affyrer du fyrværkeri – herunder raketter – i vindens retning, skal du fordoble de afstande, der er anført ovenfor.

Det hele overholdes, men det jeg mangler er noget konkret på lovgivning omkring larm, i nabo kvarter med vidre. Men selv at efter kl. 24 må der ikke larmes, og fra kl. 06 om morgen kan der påbegyndes larmende arbejde, så som rendegraver, osv..

 

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Gam-Jensen:

Det er muligt, men det fritager dig altså ikke for et menneskeligt ansvar. Du har en hobby der larmer væsentligt mere end normalt og (mindst) en nabo føler sig generet. Du kan tage kampen op (jfr. lovens bogstav) og stå tilbage som et dumt svin eller flytte din hobby og sikkert få pluspoint i hele kvarteret.

For dig er det sikkert ligegyldigt om du fyrer raketterne af lige ved siden af din nabo eller i nærmeste grusgrav. Så hensynet til dine naboer, medmennesker og deres dyr burde efter min vægtskål veje tungest.

At naboens hund skider i din forhave har vel intet med dit fyrværkeri at gøre?

Jeg flytter det også når det er større afskydninger, men med de små mængder jeg skyder af, burde det ikke have noget konkret i at brokke sig, og til det med dyr igen, er jo noget folk selv har valgt at anskaffe sig, Og nu køre toget også bag vores have, det larme og ryster, men det kan man jo ikke sådan bare lige flytte..., men det må jeg leve med hele året

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der kan være regler i boligforeningen (men de handler næppe om kl. 20)

Der kan være noget i lokal politivedtægt

Og det er klart at hvis hun synes du overtræder regler må hun anmelde dig til rette vedkommende, da du åbenbart ikke er modtagelig for hendes argumenter.

Der er temmelig strikse regler for opbevaring af fyrværkeri, men dem kender du sikkert og alt andet lige, så er det næppe smart være fyrværker i et beboelsesområde.

Men du har vel langt hen ad vejen retten på din side, blot er nabostridigheder en særlig god vej. Hvad med at prøve at finde en mindelig løsning med naboen - eller bøje dig lidt?

 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et eller andet der siger mig at hverdage indtil kl. 22, fredag og lørdag til kl. 24, kan du larme uden naboen kan tillade sig at brokke sig.. Søger lige videre efter noget lovmæssigt i morgen hvis ikke der dukker nogle op hvis ejendomsjura er mere fornyet end mit.. Wink

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jane Kjeldsen:

Der er et eller andet der siger mig at hverdage indtil kl. 22, fredag og lørdag til kl. 24, kan du larme uden naboen kan tillade sig at brokke sig.. Søger lige videre efter noget lovmæssigt i morgen hvis ikke der dukker nogle op hvis ejendomsjura er mere fornyet end mit.. Wink

Hvad så hvis naboen arbejder fast weekend hold?

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne måske også spørge efter reglerne hos kommunen.

Nu bliver jeg lidt nysgerige.
Hvad er det, der er så facinerende ved fyrværkeri for dig?
Og du må da bruge en formue på det...
Hvor gammel er du egentligt?

Jeg sidder og tænker på om tråden er fis fra din side og egentligt er startet for at provokere, for ellers syntes jeg godtnok du er meget tykhudet og meget lidt fornuftig. Ved du hvordan en borgerkrig starter...

Du har fået mange gode råd i denne tråd, men det ser ud til at prelle af på dig. Hvorfor?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Orange:

Kim Gam-Jensen:

Det er muligt, men det fritager dig altså ikke for et menneskeligt ansvar. Du har en hobby der larmer væsentligt mere end normalt og (mindst) en nabo føler sig generet. Du kan tage kampen op (jfr. lovens bogstav) og stå tilbage som et dumt svin eller flytte din hobby og sikkert få pluspoint i hele kvarteret.

For dig er det sikkert ligegyldigt om du fyrer raketterne af lige ved siden af din nabo eller i nærmeste grusgrav. Så hensynet til dine naboer, medmennesker og deres dyr burde efter min vægtskål veje tungest.

At naboens hund skider i din forhave har vel intet med dit fyrværkeri at gøre?

Jeg flytter det også når det er større afskydninger, men med de små mængder jeg skyder af, burde det ikke have noget konkret i at brokke sig, og til det med dyr igen, er jo noget folk selv har valgt at anskaffe sig, Og nu køre toget også bag vores have, det larme og ryster, men det kan man jo ikke sådan bare lige flytte..., men det må jeg leve med hele året

Verden er godt uretfærdig imod dig, at du ikke kan faa lov at fyre dine faldskærmsraketter af Crying 


 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge den flinke betjent der kom og bakkede på min dør i sommers, så er det imod politivedtægten at larme, så der genere naboerne, efter kl. 21.

KJS Ejendomsservice
Alt indenfor vedligeholdelse af bygninger, grønne områder og legepladser.

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)