Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp min nabo, brokker sig over at jeg larmer kl. 20 om aften?

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hahaha ja den var sgu egentlig meget god, for der skulle have stået bankO......ja tænk en forskel Devil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Orange:

Vi kan ikke rede vores nabo skab, da de startede med ikke kan ville deltage i hækken skal klippes en par gange i sæsonen, og er "lokal politiker min bare r..., de er lige til flyttes vores kvarter, og er dem eneste der brokker sig, nu har jeg gået og fyret af i snart 15 år, og ingen klager haft før nu, så man skulle måske smide en seddel i deres postkasse, og nævne det, eller bare bede dem og at flytte igen...  

Du har da lige så stor del af suppedasen. Du puster til bålet hver gang du fyrer krudt af. Tag nu og vær den voksne. Pak fyrværkeriet i bilen, tag godt med varmt tøj på og kør ud i den frie natur :)

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Er det lovligt fyrværkeri ?

Hvor mange db støj giver fyrværkeriet ?

Fyre du fyrværkeri f.eks. Flere timer heri den mørke tid , det bliver det jo mørkt fra ca kl..16.00 jeg ville da klage vidste det  er 4 timer fyrværkeri

Jeg ville sikkert klage vidste det også andre dage altså før den 1 december og efter den 5 januar

jeg ville holde mig til den 31/12 at fyre fyrværkeri , vidste det var mig.

 

Hej mikael,

Jeg fyrer kun måske 10 raketter, og måske et batteri, tager max. en halv time med mange pauser, samt det er lovligt fyrværker, og db ligger vel på 100

Og fyre kun af mellem 1. december  til 5 januar, der ud over, venter jeg igen til det bliver den 1. decmber, syrt men det må jeg leve med.

 

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er der stadigvæk ingen der kender lovgivningen omkring larm og til hvornår, i både hverdagende og weekenden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det begynder at blive mere og mere abstrakt det her. Kan du slet ikke forstå at grundpillerne i et godt naboskab er respekt og tolerence? Det er da klart at I ikke kan enes, hvis I åbenlyst er ligeglade med hinanden..

Nu kender jeg hverken dig eller din nabo, men jeg gætter på at din nabo ikke er skide tosset med lyden af fyrværkeri. Kan du så ikke prøve at respektere dette og i det mindste holde hobbyen på et absolut minimum?

Der skal to til en tango, men det er sgu ligegyldigt hvis ingen byder op ;)

 

-----

Miljøstyrelsen om støj

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Orange:

Men er der stadigvæk ingen der kender lovgivningen omkring larm og til hvornår, i både hverdagende og weekenden?

Ring til Politiet imorgen mon ikke de kan give dig et svar.

Eller spørg din nabo, han/hun/de er jo lokal politikere saa de maa jo kende loven.

Det lyder til at du er en meget "nem" nabo hvis du ikke har noget imod at naboerns knægte fiser op og ned af gaden paa deres larmende/tunede maxier bare ud fra at "man har vel alle været knægte engang."  Men naboens knægte bliver heldigvis voksne og holder op med at larme paa deres maxier.

mvh

anders

 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Orange:
Hvad er reglerne på hvor sent man må larme i hverdagende, og i weekenden, jeg bor i et villa kvarter, og i min del har vi ingen boligforening, eller hvad det lige kaldes!

Jeg er ret sikker på i har en grundejer forening som har skrev regler herfor .... ?

/allan

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Orange:

Jeg har selv hund og katte de lader bare som om der ikke sker noget, min holdning er har man anskaffet sig dyr, må man jo selv om det, jeg en en hobby og den har jeg jo også selv valgt. 

Det var dog en usædvanlig arrogant holdning. Tænk hvis du havde et spædbarn som blev fuldstændig desperat hver gang naboen han dyrkede hans yndlingshobby, nemlig at lave hjulspin hele vejen ned af  jeres vej mellem kl. 19-20. Det er vel heller ikke ligefrem ulovligt?

Endvidere er det vel de færreste hunde, katte og naboer der ligefrem affinder sig med fyrværkeri før tæt på nytårsaften, så jeg tror nærmere at de har opgivet dig. Det er dog ikke det samme som at bifalde hvad du render og laver. Jeg vil også anbefale dig at finde et andet sted til din hobby - lidt ligesom dem, der flyver modelflyvere også er henvist til. Det handler om hensyn til sine omgivelser, uanset lovens bogstav...

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Orange:
Hvad er reglerne på hvor sent man må larme i hverdagende, og i weekenden, jeg bor i et villa kvarter, og i min del har vi ingen boligforening, eller hvad det lige kaldes!

Jeg er ret sikker på i har en grundejer forening som har skrev regler herfor .... ?

/allan

Vi er en 50 villaer der ikke har nogen grundejer forening, ud over de andre 100 villaer i vores område, så har ingen regler, som dem på den anden side af vores grund.

 

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Gam-Jensen:

Det var dog en usædvanlig arrogant holdning. Tænk hvis du havde et spædbarn som blev fuldstændig desperat hver gang naboen han dyrkede hans yndlingshobby, nemlig at lave hjulspin hele vejen ned af  jeres vej mellem kl. 19-20. Det er vel heller ikke ligefrem ulovligt?

Endvidere er det vel de færreste hunde, katte og naboer der ligefrem affinder sig med fyrværkeri før tæt på nytårsaften, så jeg tror nærmere at de har opgivet dig. Det er dog ikke det samme som at bifalde hvad du render og laver. Jeg vil også anbefale dig at finde et andet sted til din hobby - lidt ligesom dem, der flyver modelflyvere også er henvist til. Det handler om hensyn til sine omgivelser, uanset lovens bogstav...

Der er jo også en lovgivning på dette område, og det er ulovligt at lave hjulspin op og ned af andres veje, mener jeg i følge loven...

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)