Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God mening i at vise hvormange der er online i ens webshop?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Kunne der være en god ide i at vise andre hvormange der er online i ens webshop, altså vel og mærket hvis man har mange besøgende? Der er jo ikke noget fedt i at vise at der er 2 online, men måske kunne det være fedt at vise at der er 50-100 andre online. Dette kunne ligesom i den virkelige verden måske få folk til at føle at dette sted måske er noget værd at kigge nærmere på.

I den virkelige verden er det jo ofte sådan at vi følger strømmen af mennesker, dvs kommer man forbi en butik uden nogen mennesker så går man sjældent derind, men kommer man derimod forbi et sted hvor der er mange mennesker, så har vi et eller andet "flok" instinkt eller what ever som gør at vi bare se hvad der foregår, da de jo så må have nogle gode tilbud eller lignende.

Det kunne være sjovt at se om en feature som denne vist meget synligt på forsiden, vil have nogen som helst effekt. Jeg tror også at det kan være noget med at hvis man går ind i en butik og man er den eneste, så er man pludseligt også meget synlig, og man står derfor ud fra mængden og det tror jeg der er mange der ikke kan lide, de vil hellere være lidt anonyme og gå rundt og kigge, og har de nogle spørgsmål så skal de nok selv finde enekspedient som kan svare på dem, her er det så bare at mange butikker fejler!

Men som sagt spørgsmål lød om der kunne have en positiv effekt på at de besøgende nemt kan se hvormange der er online i ens webshop?

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:20
Slet ingen der har en mening om dette kunne være godt eller dårligt?
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:22
de holder alle sammen efterårsferie  

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:12
Jeg tror absolut ingen forskel det vil gøre for mig - hvis jeg lander på en webshop er det fordi jeg er på udkig efter et produkt og om jeg så er den eneste eller der er 99 andre inde på butikken gør ingen forskel på mig. Produktinformation og -pris kommer i første række selvfølgelig sammen med shoppens generelle udtryk (design, brugervenlighed, betingelser etc).

Samtidig må jeg også sige, at jeg er så mistroisk til sådanne countere da det mange gange er for let at fifle med på den ene eller den anden måde - jeg ser meget hellere brugeraktivitet (fx i forum, produktanmeldelser etc) som en indikator på høj eller lav brugerinteresse.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:00
Som du selv nævner - folk ser en butik, hvor der er mange, der går ind. Flok-mentaliteten er måske udtalt hos nogle, andre vælger bevidst disse butikker fra på grund af risiko for lange køer og et mylder af mennesker. Men alt dette uanfægtet:

internettet har du p.t. ikke en chance for at se hvor mange mennesker, der står "i kø" foran din netbutik. Derfor vil dette antal ikke trække nogen i nogen retning. Og når du først viser counteren, når folk er landet på din side - så er de jo kommet ind.

Anyway - jeg mener at det er en stærk overdrivelse tro at folk ser det som et positivt signal, at du viser hvor mange andre der er inde på din side. Det kan give mening i et forum, hvor antallet af online mennesker kan være afgørende for om du smider et indlæg eller ej, eller om der overhovedet er en chance for at nogen vil se dine vise ord.

På en netbutik kommer folk (overraskende nok) for at handle eller browse. Kort sagt: Har du det rette produkt til den rette pris, de rette betingelser og på det rette tidspunkt - så har du en handel. Dette uanset hvor mange andre der er på din side. Og dett uanset om din potentielle kunde kan se at der er andre.

Endelig, så er der dog en chance for, hvis du har et særligt tilbud til "de 10 første" eller måske et produkt, der kun haves i begrænset antal, at din counter kan få folk til at klikke "bestil" lidt hurtigere for ikke at risikere at en anden render med tilbuddet. Men sidstnævnte er yderst tvivlsomt.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)