Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan dælen lokker jeg annoncører til mig?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 217
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ejer af MusicUpdates.dk, som er en stor nyhedsportal omhandlende musik.

Vi har for det seneste (pga. svigt fra affiliate-firmaer), valgt at fokusere mere på egne salgs-aftaler mht. annoncering. Vi har derfor været igang i godt et måned, med selv at finde nogle til at annoncere på vores side.

Vi har endda fået lavet det vi kalder en annoncerings-brochure, som er et hæfte med 4 sider hvor man kan læse om vores side, priser og andet vedr. annoncering. Den sendes med posten, da jeg følte, at det gav mere troværdighed til virksomheden.

Vi har haft kontakt til rigtig mange, men har kun fået én aftale ind på rigtig lang tid. Vi er skuffede over vores salg. Hvordan kan vi skaffe gode aftaler selv? Er der nogle tricks, som I lige har i lommen, og kunne tænke sig at dele lidt med mig? Håber der er nogen derude, der kan tænde mit håb mht. annoncering.

Glædelig jul! 

Venligst
Sune Madsen

Besøg Danmarks største musik-nyhedsportal for unge: www.MusicUpdates.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg tror nok du skal regne med at det bliver en tung opgave.

Og årsagen til at det bliver en tung opgave er, at I faktisk ikke har noget på siden som umiddelbart er interessant i forhold til andre sites der leverer musiknyheder.

Der er en del der springer i øjnene for dem der annoncerer professionelt.

Der er dårligt skalerede billeder.

En del stavefejl.

Brug af copyrighted materiale.

Grafisk ikke i orden.

og sikkert flere ting. For at I skal kunne slå igennem med et koncept som jeres, og jeg må medgive I gør det godt jeres alder taget i betragtning, så skal der nok nogle aftaler igennem med andre ungdomssider, men disse er oftest drevet af profesionnelle forretningsfolk, og der vil I måske løbe panden mod en mur.

Så jeg tror I skal starte med:

1. Finde nogle online butikker eller ungdomssider som I kan tilbyde gratis annoncering, og så se om det giver trafik til dem.

2. I kan måske kontakte lokalavisen og få en artikel skrevet om jeres projekt, og derigennem få sneget ind at lokale kan få billige annoncer og samtidig støtte nogle unge iværksættere.

Men som kommercielt site, der mangler en del endnu.

God vind

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:28

Jeg har ikke set din side, og kan derfor ikke udtale mig om den visuelle eller funktionelle kvalitet  - men da spørgsmålet har været oppe et par gange gange vil jeg give dig følgende fif:

1) Hav en troværdig måling af din trafik.

2) Sørg for at have analyser vedr. dine brugere. Det er vigtigt for en annoncør at kende dine demografiske data ( alder, køn, husstandsindkomst, geografi etc)

3) Lav en prissætning der fylder dit site med bannere med det samme - når du beviser du leverer en god click-through rate kan du genforhandle

4) Vær ærlig omkring du er ny og gør dig den ulejlighed at sætte dig ned og tænke over hvem der ville værdsætte din trafik

5) Sælg sponsorater omkring udvalgte temasider/nyhedsmails

6) resten er desværre hårdt arbejde. Alle annoncører og bureauer belejres med sites der gerne vil sælge reklamer - så tålmodighed- tålmodighed...

Held og lykke

Hilsen

Lars Merland

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 20:29

Lagerslag123 - JEN:

Hej

Jeg tror nok du skal regne med at det bliver en tung opgave.

Og årsagen til at det bliver en tung opgave er, at I faktisk ikke har noget på siden som umiddelbart er interessant i forhold til andre sites der leverer musiknyheder.

Der er en del der springer i øjnene for dem der annoncerer professionelt.

Der er dårligt skalerede billeder.

En del stavefejl.

Brug af copyrighted materiale.

Grafisk ikke i orden.

og sikkert flere ting. For at I skal kunne slå igennem med et koncept som jeres, og jeg må medgive I gør det godt jeres alder taget i betragtning, så skal der nok nogle aftaler igennem med andre ungdomssider, men disse er oftest drevet af profesionnelle forretningsfolk, og der vil I måske løbe panden mod en mur.

Så jeg tror I skal starte med:

1. Finde nogle online butikker eller ungdomssider som I kan tilbyde gratis annoncering, og så se om det giver trafik til dem.

2. I kan måske kontakte lokalavisen og få en artikel skrevet om jeres projekt, og derigennem få sneget ind at lokale kan få billige annoncer og samtidig støtte nogle unge iværksættere.

Men som kommercielt site, der mangler en del endnu.

God vind

Hej 123lagersalg,

Tak for din besvarelse. Vi har samarbejde med Koncertstedet Train, Musikhuset Århus og den lokale ungdomsklub, de giver os lidt ild, hvis man kan sige det sådan. Vi har allerede taget kontakt til alle lokalaviser - og de er igang, det ligger dog på ventelisten. Det samme er der med TV2/Nord, hvor vi også venter på, at et indslag bliver produceret.

Jeg bryder mig ikke om at tilbyde gratis annoncering, men det kan godt være det er dét der skal til. 

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 20:32

Jeg erbange for at jeres side ikke rigtig udstråler seriøsitet ud over hobby niveauet. Siden er meegt rodet og skrevet i et sprog som ikke helt lyder godt.

Få ryddet lidt op på siden og brug et mere prof sprogbrug så skulle i være bedre kørende

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 20:32

LarsMbm:

Jeg har ikke set din side, og kan derfor ikke udtale mig om den visuelle eller funktionelle kvalitet  - men da spørgsmålet har været oppe et par gange gange vil jeg give dig følgende fif:

1) Hav en troværdig måling af din trafik.

2) Sørg for at have analyser vedr. dine brugere. Det er vigtigt for en annoncør at kende dine demografiske data ( alder, køn, husstandsindkomst, geografi etc)

3) Lav en prissætning der fylder dit site med bannere med det samme - når du beviser du leverer en god click-through rate kan du genforhandle

4) Vær ærlig omkring du er ny og gør dig den ulejlighed at sætte dig ned og tænke over hvem der ville værdsætte din trafik

6) resten er desværre hårdt arbejde. Alle annoncører og bureauer belejres med sites der gerne vil sælge reklamer - så tålmodighed- tålmodighed...

Held og lykke

Hilsen

Lars Merland

Hej Lars,

Tak for dit svar til dig også. Vi bruger Google Analytics til trafik-målinger, hvilket også bliver oplyst i brochureren, så det er godt nok.

Hvad mener du?

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 20:33

NIL:

Jeg erbange for at jeres side ikke rigtig udstråler seriøsitet ud over hobby niveauet. Siden er meegt rodet og skrevet i et sprog som ikke helt lyder godt.

Få ryddet lidt op på siden og brug et mere prof sprogbrug så skulle i være bedre kørende

Tak for kritik.

Hvad mener du med at rydde op :)?

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 20:50

Siden virker meget kompakt med 3 kolonner der er relativt smalle og pakker det hele så det er esvært at fokusere.

Det er også lidt svært at finde rundt i jeres artikler. Det kunne være en fordel at at dele dem op i kategorier f.eks. gossip, musik, celebrities etc.

Derudover kunne sproget trænge til en opstrammer. sørg for at bruge et nogenlunde ens ordvalg og stil gennem artiklerne. Overvej også at slette sætningen nederst på siden "Kopiering af vores artikler/nyheder er ulovligt og krænker loven om copyright". Det virker lidt som en tom trussel og det er nok blot at skrive copyrigt. SØrg også for at have en ordentlig privacy policy. Flere annoncører lræver dette. Du kan se eksempler på sådan nogen mange forskellige steder.

Drop også chart boksen i bunden af siden. I har alt det statistik i har behov for gennem analytics. Chart boksen var populær for mange år siden men udstråler idag mere en glad hobby hjemmeside bygger mentalitet.

I jeres konkurence sektion skal man skrive sin mail addresse for atdeltage men i skriver også at man automatisk derved bliver tilmeldt nyhedsbrevet. I skal måske gøre det muligt at deltage uden at blive tilmeldt. F.eks. med en boks man kan klikke af. SØrg også for hurtigt at fjerne konkurrencen når den er udløbet. Ellers virker jeres side ikke så frisk i indholdet

Har i overvejet at smide noget adsense på siden til at starte med?

Jeg synes det er et godt projekt i har gang og i skal ikke lade jer afskrække af de kommentarer jeg og andre kommer med. Det er ment som konstruktiv kritik i kan bruge eller lade være.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 21:07

NIL:

Siden virker meget kompakt med 3 kolonner der er relativt smalle og pakker det hele så det er esvært at fokusere.

Det er også lidt svært at finde rundt i jeres artikler. Det kunne være en fordel at at dele dem op i kategorier f.eks. gossip, musik, celebrities etc.

Derudover kunne sproget trænge til en opstrammer. sørg for at bruge et nogenlunde ens ordvalg og stil gennem artiklerne. Overvej også at slette sætningen nederst på siden "Kopiering af vores artikler/nyheder er ulovligt og krænker loven om copyright". Det virker lidt som en tom trussel og det er nok blot at skrive copyrigt. SØrg også for at have en ordentlig privacy policy. Flere annoncører lræver dette. Du kan se eksempler på sådan nogen mange forskellige steder.

Drop også chart boksen i bunden af siden. I har alt det statistik i har behov for gennem analytics. Chart boksen var populær for mange år siden men udstråler idag mere en glad hobby hjemmeside bygger mentalitet.

I jeres konkurence sektion skal man skrive sin mail addresse for atdeltage men i skriver også at man automatisk derved bliver tilmeldt nyhedsbrevet. I skal måske gøre det muligt at deltage uden at blive tilmeldt. F.eks. med en boks man kan klikke af. SØrg også for hurtigt at fjerne konkurrencen når den er udløbet. Ellers virker jeres side ikke så frisk i indholdet

Har i overvejet at smide noget adsense på siden til at starte med?

Jeg synes det er et godt projekt i har gang og i skal ikke lade jer afskrække af de kommentarer jeg og andre kommer med. Det er ment som konstruktiv kritik i kan bruge eller lade være.  

Tak igen for konstruktiv kritik. Formålet ved konkurrencerne er jo netop at skaffe flere abbonomenter til vores nyhedsbreve. Angående AdSense, så ja, vi har prøvet det. Det gav os stort set ikke noget, jeg forudså, at det andet var bedre.

Sproget i vores artikler er jeg jo ikke ligefrem herre over, du kan ikke få 8 journalister til alle sammen at skrive på samme måde. Vi er blot et ungt team, der interessere os for journalistik - vi er ikke uddannede journalister.

Jeg gør noget ved CHART-boksen nu :-)

Kom endelig med mere, jeg nyder at få kritik, så der kan blive lavet noget forbedringer! (:

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:15

Du sælger annoncering til klikpriser på 50 øre. Hvorfor så ikke hente en kampagne hos et netværk istedet? Lige nu kan du få 1.95 kr./klik på en annonce fra Højmark hos Adfair. Hos Adservice har de også klikkampagner til over 1.50 kr. i øjeblikket. Euroads, IQMedier og Mikkelsenmedia har også jævnligt klikkampagner til de priser.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)