Hej, Jeg er ejer af MusicUpdates.dk, som er en stor nyhedsportal omhandlende musik. Vi har for det seneste (pga. svigt fra affiliate-firmaer), valgt at fokusere mere på egne salgs-aftaler mht. annoncering. Vi har derfor været igang i godt et måned, med selv at finde nogle til at annoncere på vores side. Vi har endda fået lavet det vi kalder en annoncerings-brochure, som er et hæfte med 4 sider hvor man kan læse om vores side, priser og andet vedr. annoncering. Den sendes med posten, da jeg følte, at det gav mere troværdighed til virksomheden. Vi har haft kontakt til rigtig mange, men har kun fået én aftale ind på rigtig lang tid. Vi er skuffede over vores salg. Hvordan kan vi skaffe gode aftaler selv? Er der nogle tricks, som I lige har i lommen, og kunne tænke sig at dele lidt med mig? Håber der er nogen derude, der kan tænde mit håb mht. annoncering. Glædelig jul! Venligst
|
Hej
Jeg tror nok du skal regne med at det bliver en tung opgave.
Og årsagen til at det bliver en tung opgave er, at I faktisk ikke har noget på siden som umiddelbart er interessant i forhold til andre sites der leverer musiknyheder.
Der er en del der springer i øjnene for dem der annoncerer professionelt.
Der er dårligt skalerede billeder.
En del stavefejl.
Brug af copyrighted materiale.
Grafisk ikke i orden.
og sikkert flere ting. For at I skal kunne slå igennem med et koncept som jeres, og jeg må medgive I gør det godt jeres alder taget i betragtning, så skal der nok nogle aftaler igennem med andre ungdomssider, men disse er oftest drevet af profesionnelle forretningsfolk, og der vil I måske løbe panden mod en mur.
Så jeg tror I skal starte med:
1. Finde nogle online butikker eller ungdomssider som I kan tilbyde gratis annoncering, og så se om det giver trafik til dem.
2. I kan måske kontakte lokalavisen og få en artikel skrevet om jeres projekt, og derigennem få sneget ind at lokale kan få billige annoncer og samtidig støtte nogle unge iværksættere.
Men som kommercielt site, der mangler en del endnu.
God vind