Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå de dårlige betalere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:09

Hej

Jeg tror det er rigtigt fornuftigt at lære noget af den tid vi er i nu, og sikkert kommer til at læse meget mere om i de kommende måneder. 

Det er et lidt forsømt område, hvor mange copy/paster ikke forretningsbetingelser uden at skænke det en nærmere tanke og jeg tror virkelig det vil være en fornuftig strategi for nye virksomheder at tænke detaljerne ind, så man ikke bare giver en ordrebekræftelse men også opfølger betingelserne på fakturaren og i det hele taget får lagt en betalingslinie der gør det nemmere at forfølge et krav.

Man kommer nok ikke udenom at give kredit, men så skal man også være klar over at man tager en chance, og at det så også skal afspejle sig i prisen. At man er enormt skarp på prisen, og tillige låner penge gratis ud, - giver klart plads til forbedringer ;-)

Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:30

Ja det er selvfølgelig fornuftigt at mane til forsigtighed.

Samtidig er det en fin balance, hvor man jo også gerne vil tilbyde gode vilkår i jagten på nye kunder.

Heldigvis har jeg ikke haft nogle endnu, men mærker tilgængæld at enkelte trækker betalingen længst muligt - og laaaangt over forfald.

Måske skulle man indføre automatisk renteberegning ved for sen betaling - som så kunne opkræves på næste faktura ? Er der nogle regler for hvordan man skriver det / rentens størrelse på fakturaen ?

mvh

Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)