Når vi nu har, hvad der lader til at være en ekspert på området, med her på tråden, så kunne jeg godt tænke mig at sprøge, bare til egen orientering om der findes en dansk udgave af Magento?
Og hvor meget kan man ændre i forhold til layout i Magento, er der noget fast lagt, eller er alt muligt som med WP?
Som Nils skriver er der en ganske fin oversættelse til dansk. Det installere vi som standard i nye shops, så det plejer ikke at være det store problem. Den største udfordring er typisk hvis man bruger nogle extensions som endnu ikke er oversatte (det kan man dog selv gøre hvis man gider...)
Magento er ret godt ifm at lave et fuldstændig custom design. Man kan stort set ændre alt. De fleste ting kan selvfølgelig ændres via stylesheets (hvis det siger dig noget), men man har også ret megen kontrol det html der rent faktisk bliver outputtet. Det er ikke en helt dårlig sammenligning med Wordpress, om end jeg mener at Magento går skridtet videre og mere minder om et templating system fra et større CMS.
En af din ting der er vigtige er systemet er okay fleksibelt i forhold til designet da det er et af de store fokus områder. Vi tilpasser det selvfølgelig så det passer over den løsning vi vælger, men vi vil have lidt frihed.
Er der flere som har et tilbud de vil komme med, så send mig en mail på soren@formagenda.dk - Jeg undersøger ikke jeres produkter hvis i blot smider en url til mig. Så send et tilbud på mailen istedet.
Jeg er på vej på juleferie og tager fat på alt der ligger i min indbakke så snart jeg har holdt lidt fri.
Jeg ved ikke, om min løsning kan dække alle de krav, du har stilt.
Ved min løsning har du mulighed for selv at designe vennens hjemmeside og tilføje de manglende funktioner/features, f.eks. nyhedsbrev (faktisk kan en e-mail fra Butiksmanager også sendes til en flere valgte kunder).
Du kan evt. åbne min demoshop og se hvordan butikken ser ud og virker. Du kan evt. også lave en betaling for en ordre og se, hvordan betalingen vil foregår (3-D Secure støttes). Jeg vil nok annulere betalingen bagefter.
Hvis du har brug for at se, hvor nemt/hurtigt du kan administrere butikken, vær venlig at sige til og jeg vil give dig den konto til demoshoppen. Du er også velkommen til at oprette en helt ny butik og afprøve den.
Tak til alle der har henvendt sig. Kunden har ændret planerne lidt, så vi får ikke brug for en shop lige nu, men først på sigt. Relevante henvelser får svar fra mig på mail.