Jeg har gennem et stykke tid gået og konceptudviklet en virksomhedside, og har efterhånden stykket det meste af en forretningsplan sammen, samt design m.m. Konceptet beskæftiger sig generelt med (pre)-teen tøj, og findes simpelthen ikke på det eksisterende marked, men har et bredt salgspotentiale. Jeg har præsenteret grundideen et par steder i branchen, og fået en meget overvældende respons. Problemet er at jeg selv kun har to hænder, og ikke mindst kræver det, selv launchet i en trin-for-trin version, en del kapital og flere hænder. Kort sagt kræver det ekspertise, ansatte og ikke mindst kapital, hvis det skal realiseres. Jeg har derfor overvejet at præsentere projektet for virksomheder med potentiale for at gennemføre projektet og måske sælge mig selv ind som "brand manager" el. lign. jobfunktion. I tekstilbranchen er der bare ikke som sådan noget der hedder "et unikt design/ forretningskoncept" og dermed meget begrænsede muligheder for at beskytte konceptideen. Kort sagt er der ikke rigtig noget til hinder for, at virksomheden melder "hus forbi" og derefter kopierer og lancerer noget lignende selv. Hvordan dækker jeg bedst muligt bagdel i den forbindelse? Nogen forslag? |
Tror også det bliver svært at holde den der for sig selv. Og gør du det selv, så kommer de jo alligevel halsende efter dig...
Så tro på ideen, kæmp for den og gør det selv. Det bliver sgu sjovere i længden!
Dbh & Glædelig jul!
Henrik V,