Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan dækker jeg bedst min bagdel?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem et stykke tid gået og konceptudviklet en virksomhedside, og har efterhånden stykket det meste af en forretningsplan sammen, samt design m.m. Konceptet beskæftiger sig generelt med (pre)-teen tøj, og findes simpelthen ikke på det eksisterende marked, men har et bredt salgspotentiale. Jeg har præsenteret grundideen et par steder i branchen, og fået en meget overvældende respons.

Problemet er at jeg selv kun har to hænder, og ikke mindst kræver det, selv launchet i en trin-for-trin version, en del kapital og flere hænder. Kort sagt kræver det ekspertise, ansatte og ikke mindst kapital, hvis det skal realiseres. Jeg har derfor overvejet at præsentere projektet for virksomheder med potentiale for at gennemføre projektet og måske sælge mig selv ind som "brand manager" el. lign. jobfunktion.

I tekstilbranchen er der bare ikke som sådan noget der hedder "et unikt design/ forretningskoncept" og dermed meget begrænsede muligheder for at beskytte konceptideen. Kort sagt er der ikke rigtig noget til hinder for, at virksomheden melder "hus forbi" og derefter kopierer og lancerer noget lignende selv. 

Hvordan dækker jeg bedst muligt bagdel i den forbindelse? Nogen forslag?

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 15:33

Tror også det bliver svært at holde den der for sig selv. Og gør du det selv, så kommer de jo alligevel halsende efter dig...

Så tro på ideen, kæmp for den og gør det selv. Det bliver sgu sjovere i længden!

Dbh & Glædelig jul!

Henrik V,

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:05

Hej

Jeg synes at kunne læse at du er tilknyttet branchen, og måske var en approach gennem dit netværk en mulighed, - her tænker jeg især på at udvide netværket. Kender du et firma der potentielt kunne opfylde de krav, kunne du måske gennem dit netværk skaffe en invitation et et netværk hvor personer fra det firma færdes. Så kunne du føle dem lidt på tænderne, hvad er det for nogle mennesker, og hvordan er "ånden" i firmaet.

Jeg ville altså vælge at navigere udenom forretningsdelen, og måske få en artikel i et fagblad du ved bliver læst i din potientelle partner og istedet for at pushe, så gøre dem videbegærlige.

Jeg har selv engang lejet en stand på en messe lige ved siden af en (kommende) forretningspartner med et til lejligheden opfundet (andet) koncept, og havde så hyret venner og bekendte til at besøge standen som opkøbere, naturligs instrueret til også at vise lidt interesse for naboen. Hvor godtfolk er kommer godtfolk til, så der var faktisk lidt run på i "vores gade" og i de små naturlige pauser i messebesøgene fik jeg lige en snak med naboen, - og alle elsker jo en succes. Inden jeg forlod messen havde jeg et direkte telefonnummer og goodwill oparbejdet. Samarbejdet blev en realitet.

Så kig dig omkring i dit eget liv, såvel proff. som privat og se om ikke kan komme på noget. Når først der er sat et ansigt på og knyttet en historie til, så falder risikoen for at nogen løber med konceptet. Tværtom, så er du det spændende krydderi som får konceptet løbet igang på den helt rigtige måde.

Dokumenter, kontrakter og lign. tror jeg ikke så meget på i den konceptuelle fase.

Held og lykke

Michael    

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:47

Hej Michael, 

Du har ganske ret. Kontrakter og hemmeligholdelsesklausuler og deslige er simplethen bare ikke det papir værd de er skrevet på i den her branche, hvor en stor del af omsætningen kommer fra at lade sig inspirere af (læs: Kopiere), "der der sælger" og give det sit eget præg. Problemet er primært at branchen er sulten og ligemeget, hvor gode venner  og hvor fed en fætter, du kan synes en god kollega er, så skal I begge leve, og hvis du kan leve bedre af hans ide, (uden ham), så gør du det. Det er måske en hård anklage, men det er nok tættere på sandheden, end man bryder sig om at tænke på.

For at sige det, som det er, så kender jeg nok de mennesker, der kan få det til at rykke, men min mavefornemmelse siger, at jeg ikke skal stole for meget på dem. Lige nu har jeg bare svært ved at se det realiseret uden at skulle krybe i seng med dem - eller at melde mig på konkurrentfronten - og dermed være sikret en plads i kulden, og risikere at se konceptet drukne før det kan svømme.  

Men måske har du faktisk ret i, jeg bare skal larme alt det jeg kan, og glemme alt om at gå stille med dørene. Det var faktisk en ganske forfriskende indgangsvinkel, som måske endda kunne virke. Tænker faktisk, at selv om det ender med, at andre stjæler lead-positionen, så vil jeg stadig have skabt mig et navn, og den slags er løn-kroner i den her branche :-) Det er faktisk lige før det tangerer til genialt ;-)

Rigtig mange tak!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)