Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønindeholdelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløj,

Jeg er havnet i den lidt kedelige ( og selvforskyldte ) situation, at jeg har noget misligeholdt su-gæld

Sagen er den at jeg i sidste måned sagde mit job hos tidligere arbejdsgiver op, og arbejder nu andetsteds. Da jeg fik min sidste løn fra tidligere arbejdsgiver (ultimo september), var denne ikke korrekt og de skylder mig derfor nu små 10.000,-

Jeg fik at vide de ikke kunne udbetale min løn, da jeg havde misligeholdt su-gæld. Jeg ringede i sidste uge derfor til Skat og fik istandsat en ny afbetalingsordning. Jeg fortalte dem jeg ikke kunne få min løn fra tidligere arbejdsgiver, men hun sagde direkte at de ikke skulle tilbageholde noget da jeg ikke længere er under ansættelse. Dette er en uge siden...

Jeg har i dag fået en mail fra tidligere arbejdsgiver, der påstår de ikke kan udbetale pengene "uden skriftligt tilsagn fra Skattevæsnet."

Er dette korrekt, eller har de intet at skulle have sagt da jeg ikke er under ansættelse? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 22:36
I vores branche sker indholdelse i de penge vi skylder de enkelte vognmænd, grundet manglende indbetalning af moms eller skat og der er intet vi kan gøre, vi skal gøre det, og dette kan ikke ændres uden skriftligt tilsagn fra told og skat så jeg tror din tidligere arbejdsgiver har ret, ring til told og skat og få dem til at skrive et brev til din tidligere arbejdsgiver.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:56
SKAT retter henvendelse, til den virksomhed hvor din sidste lønseddel kom fra, så det virker vel korrekt nok.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)