Jeg står og skal flytte på et tidspunkt inden for den kommende fremtid. Jeg har så gennemsøgt denne side for at finde ud af om det på nogen måde kan lade sig gøre at min virksomhed købe huset, og jeg og min familie lejer sig ind.
Det skal her siges at jeg ikke søger nogen gevinst ved det. Dvs. jeg vil ikke have lavere leje eller sådan noget.
Grunden til dette er at vi nok flytter et par år efter, men så vil jeg beholde lejligheden, og leje den ud?
Kan der overhovedet være nogen fordel i det? Eller er det bare udgifter
Fordi hvis jeg som privatperson køber det, og lejer det ud bagefter, hvor jeg er flyttet skal jeg alligevel betale skat af et evt. salg af huset.
Christian
Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning
Du skal betale en leje til din virksomhed - som svarer til 6% af den offentlige ejendomsvurdering, eller handelsprisen - og man skal bruge den højeste pris :)
Ofte vil denne leje ligge væsentlig over markedslejen, og det kan derfor ofte ikke anbefales. Hvis du betaler mindre end denne beregnede leje, vil du blive beskattet af restbeløbet :)
Ja hvis der er tale om et selskab (til de 6% hertil skal så lægges samtlige udgifter på lejligheden udover renteudgifter).
Men her taler vi formentlig om en personligt ejet virksomhed og da virksomheden ikke er et selvstændigt skattesubjekt kan der ikke laves sådanne aftaler. Det er dig der køber ejendommen personligt og den har kun relevans i forhold til virksomheden hvis den bruges erhvervsmæssigt.