Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for hjælp med danaweb

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoér, jeg bliver nød til at skrive dette indlæg i håb om der findes nogle der kan hjælpe mig her på falderebet.

Historien kort.

Jeg fik for ca. 5 år siden i min virksomhed besøg af 2 sælgere fra Danaweb, måske er mine talenter ikke så store når gælder om at afslå tilbud når man sidder over for 2 pistolsælgere. Det er så en af mine svage sider.

De endte ud med at jeg underskrev en aftale og et samarbejde der indebar at danaweb skulle lave min hjemmeside o.s.v.

Der skete ikke rigtig noget og vigtigst af alt, blev domænenavne ikke registreret i mit navn som aftalt.

Når jeg gik ind på min side, ( via www domænenavn ) kom jeg ind på en halvfærdig side der tilhørte en autoforhandler i skjerne, og det var ikke mig...

Jeg havede i mellemtiden modtaget en faktura fra danaweb på ca. kr. 10,000 som jeg meddelte jeg ikke ville betale førend jeg fik mine domænenavne og sider op at køre. Det overhørte Danaweb, og sagen endte i retten. Jeg var nødsaget til at lukke min drøm om virksomhedden pga. manglende domæne og hjemmeside og andre faktorer. Jeg var efter den mislykkedes opstart nød til at tage et arbejde i udlandet for at får en økonomi op at køre i en fart, hvilket gjorde at jeg ikke havde mulighed for at møde i retten. Dette er selvfølgelig selforskyldt. Sagen endte således med at danaweb vandt på trods af, de opkrævede penge for en ydelse de aldrig leverede. Jeg nægtede stadig at betale for ydelsen, hvorfor sagen endte i inkasso. Jeg ejer intet ud over en gammel campingvogn som jeg og familien nyder stor glæde af da vi ikke er istand til at rejse på ferie pga. skræntende økonomi. Vi betalte 2500 for en gammel fugtskadet campingvogn, men er godt tilfreds med den, da vi kan have ferieoplevelser i den trods alt.

Danaweb sendte så en smart advokat herud for at gøre udlæg i mine ting, og da det eneste jeg ejer er den omtalte campingvogn, gjorde smart jakkesættet udlæg i den, på trods af dommeren kraftig gjorde opmærksom på det var en dårlig ide, dels fordi vognen er for gammel i forhold til hvad de normalt tager udlæg i, og dels fordi vognen repressenterer en meget lav værdi i forhold til omkostninger med afhentning og videre salg. Men denne advokat der efter min mening var presset af danaweb til at skulle gøre noget, valgte at overhøre alt fornuft.

Nu har jeg idag fået brev om at de vil afhente vognen her den 11. jan. hvilket har slået mig meget ud.

Det eneste jeg ejer overgår nu til danaweb, vores feriemulighed med vores børn overgår nu til danaweb. Jeg forstår intet af det, de leverede ikke varen, de ville ikke være med til at lave et kompromi, de har aldrig lavet en hjemmeside, jeg har aldrig fået de domæner jeg bestilte, jeg blev erklæret insolvent, og alligevel køre danaweb på med fuld styrke, og skaffer flere og flere kunder der ender med at føle sig snydt og bedraget. Hvordan kan et firma der påstår de er så store køre den politik.

HJÆLP hvad skal jeg gøre, jeg er klar til at gemme vogne eller sælge den smadre den ja alt hvad der skal til for at de ikke også skal have den sejer. Jeg er næsten klar til at tage min stræf for hvad som helst.

Det hele startede så godt med en god ide, så mødte jeg danaweb, og nu mister jeg det sidste jeg har selv om det kun koster 2500, og jeg er næsten klar til at afsone en straf bare for at holde fast i det sidste jeg har. Tak danaweb, du er den eneste der ikke kan se jeg ligger ned, de andre har set at der ikke er grund til at jorde mig mere.

Danaweb, brug jeres tid på at skabe jeres forretning, lav de ting i sælger og tjen penge på det, eller bliv campingsvognforhandler hvis det er det dit hjerte brænder for. Og vær sød at aflyse den aftale mandag den 11. jan, betyder de 1000 kroner i kan tjene på det så meget for jer, i forhold til at ødlægge jeres navn og ry, og de mennesker der kommer i kløerne på jer ? Hvad er der tilbage når i har betalt for advokaten og fragt firma der skal hente vogen, så er der underskud ik ?

Eller trænger du blot til en campingferie, kan vi da finde ud af noget med du kan låne min vogn, bare ikke de uger hvor jeg har mine børn på ferie.

Hjælp.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 5 person

Hej

Allerførst håber jeg at det hjalp at få det skrevet ned, og ad den vej få lidt luft for din frustration.

Det er dog vigtigt at forstå, at de valg man træffer, har en konsekvens man senere kan blive draget til ansvar for. Har man lavet en fejl, og det gør vi alle fra tid til anden, er der ikke andet end at tage det smæk det giver, - og så se at komme videre.

Der er absolut ingen idé i at ødelægge campingvognen, væk kommer den, og hvorfor så spekulere mere på hvem der måtte få nytte af en sådan handel? Det bliver ikke dig, og det er der ikke så meget at gøre ved mere.

Måske er jeg forudtaget som iværksætter på fuld tid, men 10.000 + måske yderligere 10.000 kr. i omkostninger kunne ikke bringe mig ud af fatning. Du har masser af leveår tilbage, og selvom du måske nu ikke kommer på campingferie i år, og har en rigtig dårlig økonomi lige nu, - så er der rigtigt meget du selv kan gøre. Prøv at Google lidt på emnet, der findes faktisk ferieordninger hvor børn kan komme med mor eller far på ferie, hvis det kniber med pengene. Der er også gratis sommerferieaktiviteter for børn i forskellige fritidsordninger, og du kunne snakke med en socialrådgiver omkring mulighederne, men prøv at google lidt på emnet selv, også.

Jeg ved ikke om du er syg eller ved dårligt helbred, så jeg vil ikke være så hård. Dog vil jeg håbe at du tager dig lidt sammen, og gør noget konstruktivt og fremadrettet fremfor at bruge så meget energi at skade Danaweb, - det tjener ikke noget formål. Om de så gik nedenom og hjem og ejeren fik pisk på et offentligt torv, hvad skulle det så gavne dig og ikke mindst dine børn?

Så op på hesten, - kom igang med at forbedre din personlige situation og brug energien 100% på dine børn og dig selv.

Michael Sørensen

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan gå op til gratis advokathjælp i din by og forelægge sagen for dem.

Det ville jeg gøre,hvis jeg var dig.

Det er godt være, de ikke kan hjælpe dig direkte, men de kan helt sikkert give dig et godt råd.

Og så ellers følge de råd, Michael har givet dig.

vh. Jette Smile

 

Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

 

Tak for din respons. Det er vigtig at forstå ironien i mit indlæg. Det er en skitsering af den virkelige verden når man ender i en sitiuation som jeg er endt i. Jeg skal nok klare mig, men efter et stort mislykkeds forsøg med det daværende firma, endte jeg i økonomisk helvede, det kan jeg sagtens leve med. Alle kreditorer ved at der ikke på nuværende tidspunkt er noget at komme efter, og jag har nok været i fogedretten 150 gange, og INGEN advokat vil gøre udlæg i en bil eller andet der er fra 1988 eller ældre. Ud fra de 15.000 kr. regningen er løbet op i for en vare jeg ALDRIG fik vil de fleste, selv om de gjorde udlæg i vognen ALDRIG hente den som nu danaweb gør, de ville i de fleste tilfælde blot lave udlæget, så ledes at jeg ikke ville kunne sælge den. Fair nok...

Men at danaweb gør det de har gang i nu er fuldstændig uforståelig også bland advokater og dommerer, da de blot ved at afhente og afvikle vogner får en størrer udgift i en sag de højst tænkeligt aldrig får en krone ind for.

Jeg kan læse mange tråde her og andre steder om danaweb, og ikke ret mange er positive. Jeg kan se at en direktør for firmaet tilsydenladende bruger rigtig meget tid på at forsvarre og besvarre disse indlæg, hvilket aldrig ville ske i en seriøs virksomhed. Hr. Stampe skriver de har 10.000 kunder ????????? er kunder som mig måske talt med der ? det tror jeg de er. Det er ret let at skabe 10.000 utilfredse kunder, men svært at skaffe 1 tilfreds når man driver sin virksomhed som de gør. Og med så stor en virksomhed som de påstår der er, finder jeg det underligt at de er så klemte at de ofre penge på en måde der kun kan koste dem penge.

Jeg er villig til at betale danaweb for den ydelse jeg har fået, men det er de ikke med på.

Men jeg ville gerne vide om der var noget jeg kan gøre for at få retfærdighedden til at komme med et positivt pust i den her sag ?

Har foreslået Danaweb at betale for domænenavnene i et år, men klart vil jeg jo ikke betale for en hjemmeside der aldrig er blevet lavet, og som iøvrigt tilhøre en autoforhandler i Skjern. Men den løsning har de 100% overhørt de gange jeg har kontaktet danaweb. De vil altså hellere ofre penge på at få det hele, end finde en løsning hvor de får det der er rimeligt, og dermed en kunde der føler det var fair nok at det samarbejde ikke blev til noget.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst Danawebs forretningsbetingelser, og du har fået en udeblivelsesdom. Pga. forretningsbetingelserne som du har accepteret, ser jeg ingen fidus i at køre en sag mod Danaweb, og du har heller ikke pengene. Danaweb har pga. din udeblivelse fået Rettens ord for at du skylder dem penge.

Med andre ord: Toget er kørt.

Vedr. fogedsager er det typisk sådan, at advokaten får en, lad os kalde det bonus, hvis der foretages udlæg. Så jeg tror egentlig ikke at Danaweb står bag, men det er kun mit gæt.

Advokaten er måske lidt emsig, muligheden var en klage til advokatnævnet som er et slags disiplinærnævn for advokaters opførelse, men igen; hvem kan klandre en advokat for at forsøge at inddrive nok så få kroner med de retslige midler der nu engang findes?

Jeg fornemmede godt din ironi, men jeg har nu engang blot svaret som jeg gjorde fordi jeg mener du bruger din energi på det forkerte.

Det mener jeg stadig, fordi jeg har selv været iværksætter gennem 30 år og har dykket et par gange. Jeg har juletiden in mente, faktisk fået en julekurv fordi jeg var indstillet af socialforvaltningen. Jeg har tabt sager fordi nogen har taget røven på mig og jeg ikke har haft penge til advokat, - men hvad så. Der er sgu ikke andet at gøre end at rejse sig op igen.  

Nu har jeg muligheden for at hjælpe andre, og i denne weekend afleverer jeg for 27. år i træk julekurve jeg selv har pakket og betalt, - det er min måde at sige tak på.  Men nok om mig.

Du har kvajet dig. Først ved at indgå en aftale med Danaweb og accepteret deres forretningsbetingelser (fik du overhovedet læst dem?) og senere ved at udeblive fra Retten. Nu betaler du prisen.

Du skriver at du har kørt uden cykellygter mange gange uden at få en bøde, og nu møder du en betjent der giver dig en bøde. Det pisser dig af, og det forventer du vel ikke for alvor at få medhold i ?

Michael

 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg er enig med Michael i at løbet med hensyn til campingvognen er kørt. Du valgte at "stikke af" til udlandet i stedet for at blive konfronteret med resultatat af dine egne handlinger og det er rigtig dumt. Prisen er så den, du nu betaler.

Når det er sagt, så syntes jeg at det er en rigtig ulykkelig situation du er havnet i, særligt med tanke på at du har børn. Ikke så meget på grund af campingvognen, for jeg er sikker på at dine børn vil syntes det er præcis lige så hyggeligt at ligge i et Toys'r'Us telt i en skov et par dage eller tage på ferie hos noget familie, men mest fordi det ikke er så sjovt at skulle forklare børnene hvorfor campingvognen nu (også) er væk.

Men det hjælper ikke at lave en tråd om Danaweb, uanset hvor dybt du følger de er sunket. Selvom man muligvis kunne forvente lidt konduite fra dem, så har de loven på deres side. Mit bedste bud er, at du selv efter udeblivelsesdommen havde mulighed for at indgå en fornuftig aftale med Danaweb om en afdragsordning, men det har du tilsyneladende heller ikke forsøgt.

Der er i din situation kun én ting at gøre: Lær af dine fejl og undgå at begå de samme fejl igen. Problemer forsvinder ikke fordi man stikker hovedet i busken og dine chancer for at komme videre med dit liv er større end du tror, for du begår forhåbentligt ikke de samme fejl en gang til. Så det er op på hesten og i gang igen - du kan og du vil!

Det er muligt at noget at det jeg har skrevet lyder lidt hårdt, men det er bestemt ikke ment sådan. Tag det som et skulderklap og så håber jeg, at du og din familie får en rigtig god jul og et godt nytår.

Tilmeldt 15. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu ved jeg Kenneth Stampe er aktiv her på amino, så en kommentar fra ham ville være på sin plads.

Der er som for omtalt nogle faktorer der har gjort at du har grebet tingene an forkert (beskrevet ovenstående), ingen tvivl om det, men hvis Danaweb ikke har leveret varen, og samtidig bliver ved med at sparker en mand der lægger ned, bekræfter vel bare den forretningsmoral som Danaweb før har lagt for dagen. Desuden forstår jeg ikke Danaweb ikke vil indgå et forlig.

Jeg håber i finder en løsning,og at du også lære af dine fejl.

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu skriver du også selv at du har været i fogedretten 150 gange, mon ikke der er noget om snakken efterhånden? Hvad med at betale dine fakturaer?

Som erhvervsdrivende er det et helvede når fakturaen ikke bliver betalt, og jeg er sikker på at det er en princip sag for danaweb. Hvis du har skrevet under på en kontrakt hvor der står at fakturaen skal betales forud, ja så er det den aftale du hænger på. Selvfølgelig får du så ikke en hjemmeside før du har betalt!

Og Danaweb styrer ikke de danske domæner, så fordi du har bedt om et bestemt domænenavn bliver det ikke rykket fra en eventuel nuværende registrant! Det kunne jo være at det domænenavn du gå og drømmer om er optaget af en anden virksomhed, så fordi du siger til Danaweb at det er det du vil have betyder det jo ikke nødvendigvis at det kan lade sig gøre. Jeg har ikke læst din kontrakt, så jeg ved ikke hvad der står, men jeg er sikker på at der er to sider af samme sag!

Til sidst vil jeg sige, at hvis en manglende hjemmeside ødelægger drømmen om en virksomhed så er ideen sq nok ikke så god alligevel. Danaweb er ikke den eneste leverandør af hjemmesideløsninger, og 10.000 er måske mange penge, men de fleste iværksættere sætter en del flere penge til før de for alvor er igang.

Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for alle svar.

Nogle er meget brugbare, og tager imod skulderklap, men nogle har vist ikke læst ordentligt hvad der blev skrevet inden de svarede.

Det er ikke et spørgsmål om en manglende hjemmeside ødlagde forretningen, jeg skriver også andre faktorer. Men det var en meget vigtig del at hjemmesiden hed det som forretningen gik ud på. Domænenavne var ledige, så meget web forstand har jeg dog, at jeg kunne se det når jeg søgte på dandomaine på de navne. Kort efter danaweb havde besøgt mig, var de registrerede i deres navn og ikke i mit, og så havde de lagt en færdig skabelon ind med den der autoforretning. ALTSÅ havde de registrerede domænenavne i danaweb´s navn.

Der stod ikke nogt om at jeg skulle betale først.... og jeg stak ikke af til udlandet, men blev blot nød til at arbejde r.... ud af bukserne, og kunne derfor ikke være hjemme.

Med hensyn til at betale sine fakturaer og indgå aftale, har jeg som nævnt også forsøgt at lave en aftale med Danaweb, men som jeg skriver herover, overhørte de mine forsøg på at finde en løsning. SÅ DET ER FORSØGT.

Og som jeg skriver er jeg stadig villig til at betale den ydelse jeg har fået, men ikke mere end det. men danaweb vil tilsyneladende hellere bruge 5000 kr. på at sparke, end få de måske 2000 jeg kan tilbyde ??? underlig måde at drive forretning på.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg holder nu stadig fast i at hvis du har været i fogedretten 150 gange så er det DIG der har en besynderlig måde at drive forretning på, og ja jeg tænker da på om du måske ligefrem spekulerer i at kun eje så lidt så "de ikke vil gøre en sag ud af det".

Jeg synes det lyder meget mistænkeligt, men det er nok bare mig. Nu nævner du jo ikke noget om hvilken forretning du havde tænkt dig at starte, men kunne det ikke tænkes at det webtemplate du finder på dine domæner bare var den spæde start på din egen hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)