Hej. Jeg ville høre, om der var en her der kunne fortælle mig, hvilke lande der skal moms på, og på hvilke varer til udlandet? I dette tilfælde er det salg af luksus udstyr til kæledyr. Vi har indtil nu kun solgt til Danmark, men vi får så mange forespørgsler fra udlandet, at det ville være dumt at udelukke denne mulighed. Indtil videre har det kun kunnet lade sig gøre med direkte kontakt, men senere vil der kunne bruges kort, samt paypal og IBAN fra udlandet. Hvilke lande skal der ikke lægges moms på? Jeg ved der er Grønland og Færøerne så vidt jeg husker, men er der flere? Det er kun salg til private, så der er ikke noget med fratrukket VAT til køb fra erhverv. |
Salg til udlandet fra hjemmesiden
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Billigt Hundeudstyr Online
http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/Oekonomi/KPMG_TemaMoms/AlleredeRegistreret/OpgoerelseAfMomsen/HandelMedUdlandet.aspx Det bliver bekræftet af ovenstående. Der er dog den finte, at ved salg til lande udenfor EU skal du først registreres som eksportør. |
Mange tak for svaret. Er allerede importør registreret, og mener jeg fik eksport tilladelsen på samme tid. |
|
Hej Tommy. Det håber jeg. :) Dog har vi det problem, at mange af vores pakker er meget tunge, og det koster selvfølgelig i fragt, men har spekuleret på at få en lille afdeling i Norge og Sverige, som kunne tage sig af salget i de lande, men mangler en som har lyst som fritidsbeskæftigelse. Det er mest Scandinavien der er bud efter i første omgang. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)