Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import/Eksport til Webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Den korte ->Hvilken webshopløsning er bedst når det kommer til import af varekataloger fra danske IT distributører?

Jeg har googlet mig blind, og læst alverdens tråde mht importering af varekatalog fra Danske IT distributører.

Jeg ønsker at oprette en webshop som skal holdes i det små, og forsendelser af produkter skal primært sendes direkte fra distributørerne så jeg dermed kan minimere et varelager.

Jeg har kigget på et utal af webshop løsninger og fundet mange gode. Pt. hælder jeg mest til openbizbox fra Goldenplanet.

Mit problem er, at jeg ikke er en haj til Excel og endnu ikke har adgang til de forskellige eksporteringsmuligheder hos distributørerne. Jeg ved derfor ikke hvilke formater der er de mest brugte. Openbizbox bruger udelukkende .ods (Openoffice) formatet, men jeg har endnu ikke fundet en distributør som bruger dette format. Sådan som jeg har forstået bruger de primært .CSV filer?

Derfor er mit spørgsmål: Hvilken webshopløsning er bedst når det kommer til import af varekataloger fra danske IT distributører?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil godt kunne benytte osCommerce (som openbizbox er). Funktionen hedder Easy Populate er er stort set standard i alle osCommerce shops. (i hvert fald dem du køber med fast abonnement). Selve upload funktionen kan ofte automatiseres, så der køres en fast update inden for et tidsinterval. Et såkaldt cronjob.

 

Jimmy

Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Tak for dit hurtige svar! Det vil jeg helt sikkert lege med i aften.

Har du erfaring med hvilke Distributører denne funktion virker med?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

PrestaShop kan som standard importere CSV-filer. Jeg har selv programmeret et værktøj, så man også kan importere XML-filer.

/Kjeld

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Magento kan også importere CSV (komma separerede filer som typisk laves i Excel eller lign.). Bemærk dog at det altid er svært at sige noget generelt inden man har set leverandørens output. En anden udfordring er også produkt billederne hvor man i Magento skal uploade disse via ftp.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Billeder kan enten lægges lokalt (på serveren) eller hentes via HTTP fra leverandøren i PrestaShop.

/Kjeld

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i princippet importerer / eksporterer alt til og fra en webshop, sålænge den fungere i en Database.

Typisk er udfordringen at få formaterne til at passe sammen. Vi har lavet et hav af CSV (excel) fil import til Oscommerce, og andre systemer. Ofte tager det et par timer alt efter hvor komplekse data der skal ind / ud.

Derefter sætter du automatiserede jobs op med Schedule (Windows)  eller Cron (linux) som henter eller sender csv filerne og indlæser dem.

Men hvorfor leje en shop når du kan eje en? Med din egen shop, kan du fuldstændig selv tilpasse den. OScommerce, Magento med flere som finde som OpenSource kan du jo lægge hos en webudbyder og så enten selv tilpasse eller lave en aftale med et webbureau, som hjælper med de ting som du selv ikke vil arbejde med.

 

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Billeder. Her har vi lavet en løsning hvor kunden lægger en hel mappe med billeder op, derefter kan de vælge manuelt at importerer til produkter eller det sker automatisk med et fast interval.

Samme princip som med CSV filen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

JTR4000:
Har du erfaring med hvilke Distributører denne funktion virker med?

I osCommerce er du ikke så afhængig af hvad din leverandør tilbyder, jeg har endnu ikke oplevet at man ikke kan løse det forholdsvis simpelt.

Vil du gøre det manuelt vil det slet ikke være noget problem, kan dine distributører levere en fil til dig (stort set underordnet format), så vil det kunne uploades.

Jeg vil anbefale dig at få det uploadet manuelt til at starte med, og så senere få det programmeret så det kan gøres automatisk. Du kan sagtens lave "scripts" som henter billederne fra din leverandørs ftp server, eller hjemmeside

 

Jimmy

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)