Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAKTURA FRA REVISOR KR. 125.147,50 for 6 mdr. arbejde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Super AngryJa jeg er sgu fald ned fra en stol... I forbindelse med mit firma´s konkurs har han taget 47.500,- for de første 4 mdr. alm. bogføringsarbejde, og dernæst kr. 77.647,50 for at afslutte regnskabet over for advokaten mv.. HAn har fået lidt fra konkursboet.... men slet ikke nok.

Men den sidst faktura er dateret tilbage til  4/11.. Jeg har først i idag fået et kontoudtog fra ham, hvor han har lagt renter på med rentetilskrivning pr. 16/11 påkr. 890,98 og igen rentetilskrivning pr. 11/12 på kr. 1.500,32... Og først idag - pr. 15/12 hører jeg fra ham _ med et kontoudtog, gudhjælpemig...

Jeg er underskrevet en selvkautionsforpligtelse, og skal så betale 87.233,08 til ham.... men det er incl. de renter efter forfaldsdatoen, som jeg finder komplet urimeligt.. JEg har intet hørt fra ham tidligere..

SÅ HAR I KÆRE AMINOER ET PAR FORSLAG TIL AT DET MULIGVIS KAN FORHANDLES NED...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:02

Michael,

Først og fremmest undrer jeg mig over at du hænger på den samlede regning og herunder at den kommer bag på dig. Arbejdet som revisoren har udført må da være sket efter aftale med dig? Det kan ikke være rigtig at kurator blot kan bestille arbejde som du efterfølgende hænger på?

Som jeg har skrevet i utallige tråde før så bør der ligge en konkret aftale om hvilke opgaver revisor skal udføre og ikke mindst prisen.

Det positive er, at en revisor ikke bør kunne lægge renter på før de har sendt en faktura - problemet er vist kravet er sendt til kurator og kurator har syltet sagen. Renten bør være let af få forhandlet væk.

Henrik

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:17

Jeg synes, du skal starte med at bede om en timeopgørelse og forklare, at du synes, I har et fælles problem, fordi revisoren burde have vejledt dig bedre i starten om omfanget af opgaven. Du har jo formentlig - konkursen taget i betragtning - haft nogle travle og måske ovenikøbet svære dage, hvor du har haft brug for god rådgivning. Om beløbet er rimeligt eller ej er jo ikke til at sige - der findes jo både store og små regnskaber med store og små problemer i. Men det lyder af mange penge.

Jeg har  lige læst, at Parken har betalt KPMG ca. 600.000 kr. i 2008 alene for skatte- og momsmæssig rådgivning og 1.4 mio. i alt til revisoren. Det er også mange penge - resultaterne taget i betragtning Big Smile.  (Undskyld - det er ikke for at kuppe din tråd - jeg har bare lige været ved at tjekke noget undervisningsmateriale igennem, og der faldt jeg over tallet...)

Jeg håber, at alt udvikler sig til det bedste for dig, og at du og din revisor bliver enige om at lande regningen et sted, hvor du også oplever, at det er rimeligt.

De bedste hilsner

Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:13

Det undre til gengæld ikke mig det mindste....

For nogle år siden gik mit firma i betalingsstandsning og min revisorregning steg pludselig til det femdobbelte for et årsregnskab (med samme revisor)  Jeg klagede til FSR og fik nedsat regningen betydeligt.

Desværre udnytter rigtig mange revisorer og advokater et konkursbo til at udbetale sig selv ufortjente høje honorarer, som kun få i den situation orker at klage over. Min advokat anbefalede mig at gå konkurs med firmaet. Det var en naturlig følge af en betalingsstandsning sagde han. Til hans store fortrydelse valgte jeg at køre firmaet videre (det er nu næsten ti år siden).

Advokatens salær var også flere gange højere end det han mundligt havde informeret mig om, at det kunne komme op på. Jeg klagede til retten, som havde behandlet sagen og også hans salær blev sat ned til ca. det halve.

Som det første bed om en redegørelse over hans timeforbrug og gå i dialog med ham omkring regningen. Hjælper det ikke, så hold dig ikke tilbage med en klage til den brancheorganisation, hvor han er tilknyttet. Det kan sagtens betale sig. Og får du ikke medhold, får du til gengæld ro i sindet over, at have forsøgt at få beløbet sat ned.

Rigtig meget held og lykke herfra og skriv gerne igen, når der er nyt i sagen.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 08:50

Yes   Tak for jeres svar....   Jeg  er godt forberedt på gebyr af denne art, men der har for den sidst faktura og afslutningen af apsét  ikke været mere end 120-130 bilag...  for en faktura på kr. 77.000,-    Så nu må vi se hvad der sker....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)