Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du mon svaret på det her?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa mine kære aminoer :)

Jeg sidder og skriver en SRP (studieretnings projekt) om e-business. Utrolig spændende, men jeg har desværre lidt et forståelsesproblem i slutningen af min opgave :( . Og der ville jeg høre om nogen af jer kloge aminoer der kan hjælpe mig?

Opgaven:

"Opstil en etablerings-/handlings-/markedsførings-plan for en selvvalgt internetvirksomhed frem til 2014 (incl. grovbudgetter), hvor du specielt vurderer hvilke forhold, en virksomhed skal være særlig opmærksom på ved start af internetvirksomhed"

hvis i ikke kan svare på ALT sammen, så bare svar på det i lige umiddelbart ved - MANGE tak for jeres tid :)

KH

Martin

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Skrevet kl. 14:56

Nå, lidt over 2 timer og gået - så må jeg gætte mig frem til det Geeked . Vil dog sætte pris på hvis der er nogen af jer der ved det og lige hurtigt skriver. Skal først aflevere på torsdag, så kan jeg jo nå at lave lidt ændringer under skrive forløbet ;)

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 15:08

Martin Hinrichsen:

Nå, lidt over 2 timer og gået - så må jeg gætte mig frem til det Geeked . Vil dog sætte pris på hvis der er nogen af jer der ved det og lige hurtigt skriver. Skal først aflevere på torsdag, så kan jeg jo nå at lave lidt ændringer under skrive forløbet ;)

Der er lidt mange aspekter i det, jeg tror det er derfor at folk ikke svare. I hvilket fag skriver du?

Du har vel formentlig valgt en virksomhed, og efter hvilket branche virksomheder ligger i, vil opgaven også udforme sig forskelligt. Har du valgt en etableringsplan eller markedsføringsplan. Jeg ville sige, at efter hvilken branche er der, så vil en markedsrøring eller forretningsplan være de mest interessante. 

Uden at vi ved hvilken branche du arbejder i, med hvilken virksomhed og den slags, så vil det være utrolig svært at besvare dit spørgsmål.

En god forudsætning ved en etablerings eller forretningsplan er at analysere det marked du går ind på, direkte lave en markeds analyse, som du sikkert har lært i skolen ikk? - Fortæl hvilke trusler og muligheder virksomheder har i branchen, hvordan du mener de skal håndtere disse og hvordan i bedst er på forkant med nye tiltag i markedet.

En markedsføringsundersøgelse vil være det nemmeste du overhoved kan komme til ven - det er blot at følge din kære lærebog, som sikkert forklare alt om det...

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:16

Et par hurtige punkter:

• Global konkurrence - man konkurrerer ikke længere imod butikken ved siden af, men istedet mod butikker i hele verden.
  • Der er generelt mindre omkostninger ved at starte på nettet
  • Startomkostninger vil for det meste gå til programmører og andre, der kan sætte gang i din hjemmeside.

Men det kommer jo fuldstændig an på i hvilket fag du skriver om og 1000 andre ting... Du må da selv have en anelse om, hvad du skal skrive+ ;P

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Skrevet kl. 15:23

RasmusLykke:

Martin Hinrichsen:

Der er lidt mange aspekter i det, jeg tror det er derfor at folk ikke svare. I hvilket fag skriver du?

Du har vel formentlig valgt en virksomhed, og efter hvilket branche virksomheder ligger i, vil opgaven også udforme sig forskelligt. Har du valgt en etableringsplan eller markedsføringsplan. Jeg ville sige, at efter hvilken branche er der, så vil en markedsrøring eller forretningsplan være de mest interessante. 

Uden at vi ved hvilken branche du arbejder i, med hvilken virksomhed og den slags, så vil det være utrolig svært at besvare dit spørgsmål.

En god forudsætning ved en etablerings eller forretningsplan er at analysere det marked du går ind på, direkte lave en markeds analyse, som du sikkert har lært i skolen ikk? - Fortæl hvilke trusler og muligheder virksomheder har i branchen, hvordan du mener de skal håndtere disse og hvordan i bedst er på forkant med nye tiltag i markedet.

En markedsføringsundersøgelse vil være det nemmeste du overhoved kan komme til ven - det er blot at følge din kære lærebog, som sikkert forklare alt om det...

Tak for din respons - jeg havde tænkt mig at tage udgangspunkt i at sælge fladskærme til konkurrencedygtige priser. Jeg er ved at afslutte min HHX, så jeg ved lidt af hvert. MEN har dog ikke hørt eller læst om en etableringsplan (så jeg må forstå det som en forretningsplan). 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, nu hvor i ved hvad det er, jeg skal skrive om mere eller mindre - Hvilke forhold jeg skal være særlig opmærksom på ved start af min webshop? Kunne også tænke mig at vide om i har kender nogen gode metoder at markedsføre sin webshop på, eller hvert enkelt produkt?

Min fag er en blanding af Afsætning og International økonomi. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)