Hej Patrik
Man skal tænke i andre baner end de tradionalle, hvis man skal åbne en netcafe. Det kommer også anden på hvordan en netcafe profilere sig over for kunderne. Vores erfaringer siger fra et forretningsperspektiv at man: Skal have en kommunikations kanal i form af velfungerende hjemmeside, uddele flyers hver anden måned, sponsorere spille klaner (hvor medlemmerne bliver stamkunder samt tager deres venner med), det giver positiv omtale. At man skal have medlemskabs muligheder, det giver et solidt fundament af faste og loyale kunder, det er måske ikke mange medlemmer, men det vil sikre en procentvis af omsætningen hver måned. Man skal tilbyde specielle tilbud til skoler, frids-hjem og forældre, der vil afholde fødselsdags-arrangement eller andre type arrangement. Det er vigtigt at etablere en community. Der er mange netcafer der begår den fejl at de fokusere på nørder som vil gerne sidde og spille alene, det er bedst at man fokusere på at sælge arrangementer, hvor kunderne møder op i grupper, det giver mange flere penge, men det kræver også forberedelse, og det kan vi hjælpe med. Man skal huske at drive en netcafe som en forretning og ikke som en klub eller hobby. Det er en hård forretning, som skal tages meget seriøst. Jeg har personligt arbejde mange år på en netcafe og har startet en netcafe med folk som har tilsvarende erfaring med netcafeer. Min bachelor afhandling handlede om netcafe marked og definition af forretnings – og marketingsstrategi med udgangspunkt i nethouse2000.dk (1995-2008), Min afhandling er den første akademisk analyse af netcafe marked i København. Alle er velkommen til at kontakte mig vedrørende information eller hjælp. Vi har viden der svar til ti års dagligdrift og teknisk erfaring, som vi kan tilbyde. Folk der har tænkt sig at starte en netcafe kan spare mange penge og undgår at begår fejl. Vh. Nethouse2000 MRR |