Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvon markedsføre jeg en netcafe...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

""Husk i øvrigt at flyers kan uddeles på to måder; husstandsomdeling og hånd til hånd.""

Husk - Du skal have tilladelse for at stå og dele brochurer/flyers ud, men du må gerne husstandsomdele dem. Du kan også hænge nogle i supermarkeder osv.

Helt klart skal du også prøve at få omtale i lokalavisen. Ofte forlanger de desværre dette kombineret med en betalt annonce - men skriv et godt indlæg først, og så prøv at kontakte dem.

held og lykke

mvh

jesper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:45

Jeg tror det vil være en god ide at lave noget med den lokale fodbold - håndboldklub osv.

At for hver ny kunde de kom med, giver du x kr. eller x %

Brug pressen, få dem til at skrive om dig så meget som muligtBig Smile

Held og lykke

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:35

Find nogle salgs- og service orienterede personer der kan hjælpe dig. Det er langt nemmere at træne en udadvendt og service orienteret person til alt det netcafe/IT tekniske end at træne en indadvendt "dims- og feature orienteret" person til at servicere og tiltrække kunder.

Målgruppe/kunde fokus er alfa og omega - og du lever dit iværksætterl iv farligt hvis du ikke meget snart får salg/service/marketing rollerne dækket ind.

Gør du som alle andre - og sigter imod skolebørn - er det endnu værre. Lad mig gøre det nemmere for dig at komme af med de penge! Send mig en PM og du får mit kontonummer hvor du bare kan dumpe dine penge. Meget nemmere ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47

Hvis det var mig der havde en netcafe, ville jeg lave nogle lidt"vilde" events, utraditionelle, alternative som måske ikke r tænkt på her i dk, men måske er afprøvet i det store udland, søg evt nettet for andre netcafeer udenlands for inspiration.

"vilde" events uden alkohol kunne være det du brainstormer på. Det er jo unge fyre der kommer på netcafe, mest, så er det med at tage udgangspunkt i deres behov for en sjov event. En event der også kan give medieomtale. Og være noget de unge husker fremover.

måske ku du lave et hawaii-temaaften, hvor adgangskrav er en hawaiskjorte, strø lidt sand på gulvet og spil noget hawaiimusik--server alholfrie exotiske drinks............nu brainstormer jeg bare, jeg burde snart tage penge for mine ideer her........nå måske gir det dig noget inspiration....

vh flemming

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:36

Net-cafe versus Net-cafe grudge match!

arranger et event med en anden net cafe hvor gæsterne i dit net cafe konkurrer med brugerne i en anden. Helst med et af de spil hvor der kan være mange op hvert side, som for eksemplet battlefield serie.

Hvis du har adgang til storskærm/projektør, så smid også kampen op live.

uanset om dine gæster vinde eller taber, så kan det virkelig danne et community på cafeen, og hvis det er et tilbagevende event, så vil det ikke være usandsynlig at nogle kommer tilbage, udenlukkende for omkampens skyld.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

atman101:
Find nogle salgs- og service orienterede personer der kan hjælpe dig. Det er langt nemmere at træne en udadvendt og service orienteret person til alt det netcafe/IT tekniske end at træne en indadvendt "dims- og feature orienteret" person til at servicere og tiltrække kunder.

... gerne en sød pige måske? Er altid nogle sure stoddere der står på de netcafeer jeg har været på :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:

atman101:

... gerne en sød pige måske? Er altid nogle sure stoddere der står på de netcafeer jeg har været på :)

NEJ - folk bliver generte og svinekøber ikke ind i chokolade + chips fordi de vil imponere hende - og vil ikke chokere hende med at sidde hele dagen og hænge :)

Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:20

Heysa

Takker for alle de gode råd...det bare super...den der med netcafe mod netcafe, det faktisk en fed ide...

...og endnu engang tak til alle for de gode råd...

Bli´endelig ved...

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:03

At markedsføre din netcafé er én ting, og du vil måske opleve stigende antal af kunder under markedsføringen. Men hvis du vil beholde disse kunder og endda få flere, skal du ikke bruge særlig mange penge eller tid på markedsføring.

Du skal bruge tid og penge på at leve op til de normer unge stiller for netcaféer. Du skal sørge for at alle dine kunder er 110% tilfredse både med priser, spil, udstyr, osv. Når du begynder at leve op til dette, så kommer det hele af sig selv. TRO MIG.

Et godt omdømme af din netcafé vil markedsføre alt for dig. Folk vælger netop din netcafé fordi den er god at spille på, og ikke kun fordi du sælger cola'er for 5/10 kr.

Giv evt. dine nye brugere en gratis time hvis de vil udfylde et spørgeskema du giver dem hvor de kommer med forbedringer til netcaféen osv.

En god idé ville være at give abonnement mulighed på ugebasis for faste kunder, så de kan indbetale fast beløb hver måned og besøge din café så tit de vil. Det vil du tjene kassen på.

Jeg har selv været ved at starte en netcafé op, men gjorde det ikke pga. andre projekter jeg ville prioritere først. Men jeg er stadig frisk på idéen og måske står jeg med en netcafé en dag.

Husk: Den bedste markedsføring er netcaféens omdømme - ikke reklamer i aviser og flyers (helt unge gutter læser ikke aviser og læser heller ikke deres forældres post hvor der kommer flyers)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)