Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldautomatisk betaling paa hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt paa ens hjemmeside at faa lavet betaling fuld automatisk. Eksempelvis at man gaar ind paa hjemmesiden og tilmelder sig en service. Der vil saa blive trukket penge hver maaned fra den konto indtil person melder sig ud.

Det sku gerne foregaa automatisk det hele, ingen brev veksling osv og ingen ansatte der skal sidde og tjekke hvad nye kunder har tilmeldt sig.

Hvad kan de mulige problemer blive omkring dette?

Som kunde skulle man kunne:

-lave en profil

-vaalge en service

-se hvad man betaler og muligheder for at aandre service

Da de udbudte services bliver ret saa billige, er det en nodvendighed for siden at dette skal klares nemt og uden det store arbejde. Kundens service skal naturligvis afslutte i det ojeblik kunden valger fra eller lukker konto.

Evt problem: Hvordan kan et site tjekke om der er sket en indbetaling fra en specifik kunde? Hvis nu kunden har lukket PBS transaktioner hos banken, men ikke over nettet. Er dette overhovedet muligt?

Tak for hjalpen og undskylder engelsk tastatur

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:24

dette skulle vare aminos mest laste indlag :) stod der hvertfald.

Saa mangler vi bare nogle med viden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50

Hej Simon,

Tag et kig på PayPal, såvidt jeg husker er det du vil, muligt ved brug af deres service.

Med venlig hilsen
Yusuf

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05

Well, jeg har ikke rigtig nogle erfaring med PBS og deres services ect, men jeg er ret overbevist om at det kan lade sig gøre.

En måde jeg ville løse opgaven på er med at i benyttede jer af en database hvor i gemmer alle "køb" jeres kunder/brugere fortager, og så engang om måneden kan i fakturere kunden, eller indberettige oplysningerne til PBS eller hvem der nu står for jeres betalings gateway.

Jeg ser umidlbart ikke er der skulle kunne opstå nogle problemer med mit eksempel, men et problem frit forløb vil kræve at det er en der hved hvad han/hun laver når han/hun opsætter sådan et system :)

Håber det kastede lidt lys over sagen :D

- God lørdag aften til alle :D

Fra Kokkedal
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Fra  Sibl Solutions ApS Skrevet kl. 19:33

Hej Simon,

jeg har netop ansøgt hos PBS om Nationale og internationale kort og der blev i ansøgningskemaet spurgt om man ønsker/tilbyder mulighed for abonnement betalinger på sitet.

Jeg ved at sider som Dating.dk automatisk tilmelder "kunderne" således at de aktivt skal ind og "slette" deres abonnememt(kun betaling) så de ikke trækker automatisk. så det kan sagtens lade sig gøre.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:53

Hej Simon!

PBS har siden maj-juni, 2009 skiftet deres betalingsmodul ud med et helt nyt system, som hedder PBS ePayment.

PBS ePayment støtter abonnementsbetaling. Den første betaling skal initieres af kortindehaveren. Efterfølgende betalinger skal genereres af butikken. Foruden PBS ePayments administrationssystem kan betalingerne også administreres (inkl. afmelding) fra butikkens egen økonomistyringssystem.

Dette betyder, at hvis kunden har lukket PBS transaktioner hos banken kan du  ved din administration ikke generere/hæve betalingen igen.

Chuuuuu

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 20:43

tak for rigtig god hjalp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)