|
Jeg har lige kigget lidt på ebay.com - og syntes skam der er mange gode ting. Blandt andet så jeg lige på en IBM bærbar, til omkring 1/4 del af de danske priser. Men er der nogle herinde som har gode/dårlige erfaringer og hvad er jeres generelle mening? |
1. Folk er mere positive overfor hinanden, jeg har eks. aldrig fået en svinsk mail fra eks. køber ved handel på Ebay, det har jeg derimod oplevet flere gange på QXL.
2. Jeg har endnu ikke oplevet nogle "falske bydere" (folk der byder for ikke at stå ved det), det oplevede jeg dagligt inde på QXL, dog findes de også på Ebay, men jeg har som skrevet aldrig mødt dem.
3. Jeg opnår en bedre pris på mine varer på Ebay.
4. Måden Paypal er integreret på, er jeg også rigtig tilfreds med.
5. Der er et stort udbud af varer hvorved du har mulighed for at finde eks. en billig compter.
6. Dog vil jeg råde dig til at holde dig fra kinesiske sælgere, desværre er mange af dem ikke reelle, forstået på den måde at de enten ikke sender varen, eller hvis de sender den, er det af en meget dårlig kvalitet eller måske slet ikke det de beskrev i teksten.
Eks. handler jeg meget med mønter, malerier, tegninger etc., mønter fra kinesiske sælgere er tit og ofte kopier af fund og altså ikke originale, som de skriver i auktionsteksten.
Alt dette er selvfølgelig meget generelt, men det er mine erfaringer.
Bliv gratis medlem