Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel over Ebay??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg har lige kigget lidt på ebay.com - og syntes skam der er mange gode ting. Blandt andet så jeg lige på en IBM bærbar, til omkring 1/4 del af de danske priser.

Men er der nogle herinde som har gode/dårlige erfaringer og hvad er jeres generelle mening?

// Jesper Skov

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:53
1. Folk er mere positive overfor hinanden, jeg har eks. aldrig fået en svinsk mail fra eks. køber ved handel på Ebay, det har jeg derimod oplevet flere gange på QXL.

2. Jeg har endnu ikke oplevet nogle "falske bydere" (folk der byder for ikke at stå ved det), det oplevede jeg dagligt inde på QXL, dog findes de også på Ebay, men jeg har som skrevet aldrig mødt dem.

3. Jeg opnår en bedre pris på mine varer på Ebay.

4. Måden Paypal er integreret på, er jeg også rigtig tilfreds med.

5. Der er et stort udbud af varer hvorved du har mulighed for at finde eks. en billig compter.

6. Dog vil jeg råde dig til at holde dig fra kinesiske sælgere, desværre er mange af dem ikke reelle, forstået på den måde at de enten ikke sender varen, eller hvis de sender den, er det af en meget dårlig kvalitet eller måske slet ikke det de beskrev i teksten.

Eks. handler jeg meget med mønter, malerier, tegninger etc., mønter fra kinesiske sælgere er tit og ofte kopier af fund og altså ikke originale, som de skriver i auktionsteksten.

Alt dette er selvfølgelig meget generelt, men det er mine erfaringer.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 12:03
eBay er et rigtig godt sted at handle, hvis man ser sig lidt for. Jeg har gjort mange gode fund.

De 2 største ting jeg har købt på eBay er en iPod Video og et kamera til ca. 2000,- kr. pr. stk.

Senest har jeg lige købt en masse billigt tilbehør til badminton, som jeg vil sælge videre.

Jeg har vel købt næsten 100 ting over eBay og er kun blevet snydt en enkelt gang.

Den ene gang jeg blev snydt var varen (en iPod mini) også for billig - sælgerens karakterer var fiktive og så kom han fra Kina.
Set i bakspejlet burde jeg have forudset at det var svindel.
Jeg modtog aldrig nogen vare, men fik dog refunderet ca. 2/3 af beløbt fra eBay, idet de har en slags købersbekyttelse.

Mit råd når man handler på eBay er:

1. Se dig for, især når varen er for billig og kommer fra Kina og Østeuropa.
2. Hvis muligt brug PayPal (eller evt. kreditkort) som betalingsmiddel. Det giver størst sikkerhed.
3. Brug kun bankoverførsel til Vesteuropæiske lande samt USA og Canada.
4. Overfør aldrig penge via Western Union eller ligende - og slet ikke til Kina og Østeuropa
5. Kig på sælgerene karakterer.

Tilsidt kommer jeg dog lige i tanker om at jeg også har købt en billig parfume fra Østeuropa som viste sig at være falsk,
men handler man med Vesturopæiske lande, USA, Candan, Hong Kong m.fl. er der generelt ikke flere problemer end at handle over nettet i Danmark.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:05
Er det her realistisk; http://kortlink.dk/ebay/3468 - og er der ting man skal tænke over når man køber en bærbar? hvad med strøm, tastatur osv osv?

// Jesper Skov

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:31
jeg har også solgt/købt en del via ebay, og jeg synes det ser ret realistisk ud hvis jeg skal udtale mig - problemet ligger så i at de kun sender til usa ... men hvis du har venner derovre eller en anden metode at få det sendt på er det selvfølgelig ikke noget problem..
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:26
Personligt ville jeg stole på ham, og det er ud fra hans feedback.

Et lille trick jeg bruger, som sorterer nogle fra engang imellem er, at skrive en besked til ham, og spørge om den nøjagtige pris på varen til DK, og hvad I gør hvis varen er i stykker ved ankomst. Svarer han hurtigt tilbage, og kommer han med et brugbart svar (selvfølgelig) har du gjort hvad du kan for at sikre dig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 22:07
Jeg har set folk sælge deres sjæl derinde, så du kan købe mange gode ting ;-)

Handler også meget på auktioner, dog kun danske. Men det herligt køber meget mønter og bøger. Bøger er så billige man ikke fatter det, ihvertfal dem jeg køber, meget lidt rift om dem :-)

Tror det største jeg har købt er en mobiltelefon, da jeg solgt den igen cirka 6 måneder efter fik jeg 100 kr mere end jeg havde givet ;-) så man kan faktisk lave nogle gode handler.

Dog skal du passe på designer møblerne selvom det er blevet bedre, de sælges på falsk grundlag, og qxl gør normalt ikke noget ved det. Ved ikke hvordan det er på ebay men kunne forestille mig det gøres i stor stil der også.

Men eller pøj pøj med det, det meget spændende :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 01:07
Er det her realistisk; http://kortlink.dk/ebay/3468  - og er der ting man skal tænke over når man køber en bærbar? hvad med strøm, tastatur osv osv?

Ja, det er absolut realistisk. Bemærk også at køberbeskyttelsen er på hele 1000 USD, hvis du betaler via Paypal.
Desværre ser det ikke ud til at de sender til Danmark, men der sker jo ikke noget ved at skrive til dem og spørge om de vil sende til Danmark alligevel.

Du nævner selv de to ulemper ved at købe en bærbar i USA.

1. AC Adapteren er er sikkert til 110 V, så der skal du ud at købe ny.
2. Tastaturet har ikke danske bogstaver m.m. Hvis du er heldig kan du udskifte tasterne (endnu en ekstra udgift) ellers må du bare lære at leve med det som det er.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)