Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatforum omkring et tv-program

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg er ny her på siden og har et spørgsmål, jeg håber, I kan hjælpe mig med.

Jeg har overvejet at opstarte et debatforum omkring et specielt tv-program. Er det lovligt eksempelvis at lave et forum, der går tæt på "Vild med Dans" - altså et slags fan-forum - eller er det at misbruge rettighederne?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 20:00

Hej Victorlm!

Du må gerne lave en fansite,det er der ingen problemer i. Det, som du skal være opmærksom på, er ophavsret og Markedsføringsloven. Brug ikke fotos, logoer og lignende, uden at du har en forudgående aftale med TV2 om brug af disse. Jeg tvivler på, at du får tilladelse til fx. logoer, da "Vild med dans" er et koncept, som TV2 blot har dansk licens til. Men fotos, som TV2 har taget i programmerne er måske ejet af TV2 selv (+ fotografen).

Angående Markedsføringsloven, så handler det primært om, at du ikke udnytter navnet/brandet. Det gør du ikke, ved fx at fremhæve (så ingen er i tvivl), at der er tale om et uofficelt fansite. På sigt, hvis du "opfører dig ordenligt", er det ikke usandsynligt, at TV2 vil henvise til dit site - hvis det bliver mere populært end deres eget.

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 21:18

Mange tak for dit hurtige og godt forklarede indlæg, Aleksander.

Hvis der er andre, der har noget at byde ind med - skal I være meget velkomne. Jeg vil jo nødig bruge tid på noget, der strider imod diverse rettigheder med mere.

Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 21:25

Er der andre kloge aminoer, som har noget at byde ind med, eller skal jeg bare kaste mig over projektet med de få forbehold som Alekander påpegede?

Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 19:30

Er der slet ingen komptetente aminoer, der har yderligere at byde ind med? Jeg vil jo helst stå så sikker i min sag som muligt Smile

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 19:47

Du må gerne lave en forum om vild med dans. Bare lad være at bruge deres navn, grafik og billeder så skal det nok gå. Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)