Hejsa, Indtægten i år (via konsulentydelser) ligger på ca 50000 kr, hvis det her noget at sige. Mvh |
Hej!
Hvis de kan fungerer separat og ikke sammen, kan du straksafskrive.
/peter
Hejsa, Indtægten i år (via konsulentydelser) ligger på ca 50000 kr, hvis det her noget at sige. Mvh |
Hvis hver enhed fungerer selvstændigt, kan de straksafskrives, og det betyder ikke noget om de er bogført på samme konto eller ej. Så hvis det er en fordel for dig, så afskriv dem. Nogle vil måske mene, at det hele er en del af en større indretning/laboratorium, men det er et fortolkningsspørgsmål. så jeg ville ikke bekymre mig over den side af sagen. |
Hmmm..tror næppe en lille "hobbyvirksomhed" sondrer mellem regnskabsmæssige og skattemæssige afskrivninger! Hvad skulle formålet være med det? /peter |
Det er såmænd meget enkelt (og væsentligt): Hvis han straksafskriver det hele skattemæssigt vil virksomheden komme ud med et skattemæssigt underskud og det er jo fint nok, men i forhold til en hobbybetragtning (med den virkning at underskud ikke vil kunne fratrækkes) vil der være meget ide i at lave en regnskabsmæsssig opgørelse af årets resultat hvorved der kan påvises et overskud. Nuvel det kan man også gøre i forbindelse med en senere skattesag men det virker bedre på denne måde. Jeg er iøvrigt meget enig i Anettes betragtninger. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann