Er der nogen, der kender data på hvor mange % af salget man kan forvente at miste som affiliate på grund af:
at forskellige programmer automatisk sletter Cookies
at brugere selv sletter Cookies
at købet er foretaget på en anden PC eller med en anden browser end cookien er sat på?
at der kommer en før eller efter dig og sætter en ny Cookie for samme produkt
af grunde jeg ikke har tænkt på.
Sagt med et eksempel:
Hvis man henviser 100 og der reelt kommer 50 kunder ud af det, som skal afregnes, hvor mange af disse kunder vurderer I, eller har tal for, aldrig bliver afregnet grundet, at cookien ikke bliver aktiveret af ovenstående årsager i forbindelse med købet?
Knap 50% af mit salg af mobiltelefoner og taletid sker via cookies, som typisk varer 30 dage. Så jeg mister nok en del, men er stadig glad for det salg jeg får
Det med at der kommer en ny cookie efterfølgende, det mener jeg er helt fair, det er værre omvendt, når det ikke er den nyeste cookie der tæller.
Jeg tror ikke det er så slemt igen. Jeg har en meget høj konvertering på de besøgende jeg sender videre. Så hvis jeg skulle midste 50% pga. cookies så passer det ikke ind i min statistik
Er der nogen, der kender data på hvor mange % af salget man kan forvente at miste som affiliate på grund af:
at forskellige programmer automatisk sletter Cookies
at brugere selv sletter Cookies
at købet er foretaget på en anden PC eller med en anden browser end cookien er sat på?
at der kommer en før eller efter dig og sætter en ny Cookie for samme produkt
af grunde jeg ikke har tænkt på.
Sagt med et eksempel:
Hvis man henviser 100 og der reelt kommer 50 kunder ud af det, som skal afregnes, hvor mange af disse kunder vurderer I, eller har tal for, aldrig bliver afregnet grundet, at cookien ikke bliver aktiveret af ovenstående årsager i forbindelse med købet?
Venlig hilsen,
Christian
Hej
Mange netværk tracker også via IP-adressen. På den måde så sikres der en bedre tracking, hvis cookies slettes/ikke tillades/ikke kan findes etc.
På Partner-ads.com tracker vi udover cookies også via IP-adressen, da flere og flere har fast IP-adresse og i erkendelse af at flere og flere har højere sikkerhed på deres computer end før.
Så jeg tror ikke at frafaldet er så stort via de netværk der også tracker på IP-adressen.