Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms og fragt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har lige to spørgsmål ang moms og fragt, som jeg håber I vil hjælpe med.

1. Når jeg køber en vare uden for EU, kan jeg så trække momsen på fragten fra...?

2.Når jeg sælger en vare, skal jeg så betale moms af fragten...?

Mvh Mette

Fra Humlebæk
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:56

1. Der er ikke moms på fragt udenfor EU - så hvis din speditør skriver moms på fakturaen skal de fjerne det.

2. Ingen moms på handel udenfor EU (eller uden for DK for den sags skyld) - der skal fremgå "Free of VAT" på fakturaen, hvis du sælger noget til et andet land

Caroline

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Skrevet kl. 11:59

Hej Mette.

Ja, du trække momsen på fragten fra hvis der står moms på din kvitteringen.

Om du skal betale moms af fragten på en solgt vare afhænger lidt af forskellige parameter. Som hovedregel er forsendelse momspligtigt. Men der findes en særlig udlægsregel i momsloven som gør, at hvis du viderefakturere den reelle pris for 'udlæg' af forsendelsen (skal stemme 100% overens med dit 'udlæg') så kan du sende momsfrit, -altså såfremt du selv køber den uden moms. der er f.eks ikke moms på frimærker og de pakkelabels du kan købe hos PostDanmark.  Dog er der vist noget med at pakker over 20 kg altid er pålagt moms.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Skrevet kl. 12:03

Hov, der var vi vist ikke helt enige. Når Caroline skriver at der ikke er moms på fragt udenfor EU, så er der nok noget om snakken.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Angående moms på fragt ved salg, så er der nogle helt specielle regler, der kan bruges(udlægsreglerne),

såfremt vi taler om en web-shop.

/peter

Fra Humlebæk
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:05

Ja undskyld - spm. 2 havde jeg set som "moms på varer ved salg til udlandet" - og ikke fragten til udlandet - så se bort fra mit svar der ;-)

Caroline

Tilmeldt 3. Jun 08
Skrevet kl. 07:46

Ja det er webshop der er tale om.

Mange tak for svar!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)