Hej alle.
Jeg tænkte på, om i kender til om der findes nogen former for aften-skole/kurser hvor man kan lære php? Jeg er selvlært programmør inden for sproget PHP, men føler stadig der er nogen ting jeg har sprunget lettere elegant over, så som Class's og RegEx..
Jeg har prøvet at læse diverse tutorials igennem på nettet, men føler bare ikke de forklarer nok hvordan de enkelte metoder og referencer anvendes.. Tror jeg vil lære det meget nemmere ved at jeg enten sad foran en som forklarede mig tingene så jeg forstod det eller at jeg sad sammen med en anden garvet programmør der ville tage sig den tid det tog, at forklare mig tingene og evt. give mig "opgaver" jeg skal løse, som fejlfinding og sådanne ting..
Jeg er boende i Næstved på SydSjælland, og jeg håber der er nogen som kan give mig hjælp med dette. |
Hej Mads,
Det er meget minimalt hvad, der er af sådanne skoler og kurser i Danmark. Det skyldes primært, at programmører normalt lærer dette scripting-sprog via tutorials o.l - ligesom du sig har gjort. Hvis du har nogle konkrete områder inden for PHP, du mangler viden eller hjælp til, er der en række muligheder for dig. Såfremt du har brug for konkret hjælp til et problem, findes der nogle omfattende forums, hvor frivillige aktivt står klar til at hjælpe andre i nød - et af disse er eksperten.dk. Skulle du ønske mere viden om nogle områder inden for PHP, findes der massevis af tutorials, der både helt basalt - men også på avanceret niveau hvis nødvendigt - beskriver hvorledes man bruger de værktøjer, man har til rådighed, og kommer med nogle brugbare eksempler - et af disse er phpartikler.dk, der rimelig basalt går igennem de fleste områder inden for PHP. Blandt andet også klasser og regulære udtryk, som du nævner. Ellers har du rådighed over et (næsten) uendeligt virtuelt bibliotek af information om PHP - det er bare om at skrive det rigtige på Google :-)