Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fundraising

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man arbejder med fundraising - Hvilken procentdel af det "raisede" beløb kan/skal man så tilbyde "fundraiserne" ?

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 05:41

Hej

Det kommer helt an på hvilken type fundraising det er. Hvad er opgaven, hvor besværlig er den at løse?

Du skal selvfølgelig give fundraiserne nok til at de kan løse opgaven på en god måde som er sagen værdig.

Men skriv gerne PM - det er et interessant emne og jeg kender mange potentielle kunder.

Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:09

Hej,

Opgaven er egentlig delt op i to.

Jeg står for den ene del som er den der skal bruge pengene.

Dem der giver funds får absolut intet retur. De giver dem til et godt formål/god oplevelse.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 08:33

Mange af de store, som f.eks. Kræftens bekæmpelse og Dansk flygtninghjælp benytter sig af annoncenetværk og betaler et fast beløb (CPA) hver gang der kommer et bidrag ad den vej. Det kunne være en mulighed for Jer også Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:14

Når jeg fundraiser for folk, er der stor forskel på, hvad jeg tager i provission. Det er faktisk ikke sværere at rejse en million end 50.000 kr - det hele afhænger af, om der er et ordentligt projekt.

Jeg har talt med flere kolleger i brancen, som arbejder med samme prisfastsætning som jeg:
Jeg vurdrer projektet - hvor stor er sandsynligheden for at skaffe x kr. til projektet?
Jeg vurderer jobbet - hvor mange timer skal jeg bruge for at rejse de x kr.?
Jeg vurderer min risiko: Hvad sker der, hvis jeg rejser mellem 0 og x kr.?
Jo større risiko der er for at rejse for lidt, og jo flere timer, jeg skal bruge på projektet - des større procentdel skal jeg have.

Oftest arbejder jeg med et fast beløb up front efterfulgt af en procentsats.

Læs i øvrigt alt om fundraising på www.projekthæftet.dk.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)