Jeg er kommet lidt i tvivl om man må gøre reklame for sin hjemmeside på f.esk facebook.
Kan jeg får mine venner til have en teskt "Se hjemmesiden bl bla bla" på deres wall (eller hvad den nu hedder), så alle deres venner kan læse denne besked ?
Det tror jeg ikke du får nogle problemer med, så længe det ikke bliver overdreven. Facebook tillader jo alle at lave "Pages", og det er jo i teorien også reklame for sites.
Jeg mener ikke du må sende en mail eller opfordring til at blive FAN af din firma side.
Jeg har skrevet lidt på min egen væg men det giver ikke særlig mange FAN, fordi det kun er dem der er inde i få dage efter og tjekke FB. Mange er kun derinde 3-5 gange pr. mdr.
Har i øvrigt midste et par arbejdskolegaer ''venner'' måske fordi de blev træt af en smule reklame jeg skrev om.
Skriv i stedet din hjemmeside i feltet til højre som er til formålet.
Du bør også have Links til facebook og twitter på selve din hjemmeside, så de brugere, der finder din side på nettet kan sprede kendskabet til den blandt alle deres venner. På den måde når du meget længere ud omkring blandt en masse mennesker, som du ikke kender, i stedet for at begrænse dig til dine egne venner og deres venner.
Apropos dét, som Keld skriver, så skal man nok ikke gøre reklame for sin hjemmeside mere end én gang. Herefter kun, når der er en decideret nyhedsværdi i din reklame.
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Det lader til at mit sidste spørgsmål blev lidt misforstået....Jeg prøver omformulerer det lidt..:)
1)Forstil jer at der kommer en bruger på min side og vil oprette en login. Jeg forlanger så af brugeren at vedkommende skal tilmelde sig min min facebook gruppe først for at oprette en login...(Der er ligesom der findes nogle hjemmesider, som kræver man er tilmeldt deres hjemmeside for at få login)
2) Jeg har tænkt mig opstille nogle produkter på min hjemmeside og udfor hvert produkt skrive "Fortæl alle dine facebook venner om denne ...link"