Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af strategi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder med en opgave og skal lave en strategi for en ny virksomhed.. Jeg har et produkt og en bred målgruppe!

Nogen der har nogen links eller skabeloner omkring hvad man skal komme ind på i strategi??

Jeg kommer ind på en SWOT, segmentering, finder ud af igennem en undersøgelse om der er efterspørgelse, og skal derved komme frem til en af Porters generiske strategier..

Håber nogen kan hjælpe!

Altid en ny ide!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:26
Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:34

et par tip:

Husk at stille produktet op imod både direkte konkurrende produkter, og substiterende produkter, og generel lave an analyse at hvad der allerede er på markedet.

Efter at du har segmentered din målgruppe, så kom ind på hvilken som er specielle interessant for dit mål/produkt, og hvordan strategien skal tilpasse de forskellige segmenter

Hvis du bruger porters 4 P, så find ud af om en af dine 4 P'er er essentielt for din strategi, argumenter for det, og uddyb den P.

check eventuelt denne link: http://www.amino.dk/forums/t/74920.aspx

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 14:31

Er det en studieopgave eller er det en live-opgave?

Jeg spørger fordi, studieopgaver, i lighed med strategi-afsnittet i fx. en forretningsplan gerne "konstrueres" bagefter man har udtænkt den reelle strategi, en slags efterrationalisering.

Man kan ikke, det er i hvertfald meget svært, at bruge "strategiske modeller" fremadrettet, og det er faktisk heller ikke meningen med dem, da de er deskriptive af natur.

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)