Jeg vil høre, om der er nogen der ved, hvad der kunne være gået galt med et site!
Siden, som er et debatforum med personlig login og bygget op på open source platform, blev pludselig "væk", viser bare hvid skærm. Kan det mon være blevet hacket? Eller hvordan går man ind og finder ud af, hvad der er galt?
Siden er drevet af frivillige, som IKKE er web-hajer, så de har lidt svært ved at finde ud af, hvad der er gået galt, samt ikke lige mulighed for at købe sig til hjælp.
Siden ser godt nok ud til at være hacket. Hvilket Open Source system har i brugt, og har i løbende opdateret til nyeste version?
Det lader til at "hackerne" har lavet et script, som genererer nogle random links til andre sider, som er skjult med en display:none.
Du kan prøve at højreklikke og vælge > Vis kilde - Så kan du se det.
Det er ikke sikkert at databasen er skadet, så i kan muligvis rede sitet og dermed alt indholdet, ved at få lavet en ny installation af siden. Men skriv hvilket system i har brugt, så kan det være der er en ekspert her på Amino der kan hjælpe.
Du har noget snavs inde. Det kan være en sikkerhedsbrist i jeres forum, eller et program som har fundet jeres FTP kodeord. Jeg tror mest på det første, hvis der er tale om et standard forum, som ikke er blevet opdateret.
Siden ser godt nok ud til at være hacket. Hvilket Open Source system har i brugt, og har i løbende opdateret til nyeste version?
Det lader til at "hackerne" har lavet et script, som genererer nogle random links til andre sider, som er skjult med en display:none.
Du kan prøve at højreklikke og vælge > Vis kilde - Så kan du se det.
Det er ikke sikkert at databasen er skadet, så i kan muligvis rede sitet og dermed alt indholdet, ved at få lavet en ny installation af siden. Men skriv hvilket system i har brugt, så kan det være der er en ekspert her på Amino der kan hjælpe.
Jeg er næsten overbevist om de bare har ændret i index filen - så en hel reinstallation af sikkert ikke nødvendigt. Man kan måske nøjes med at genuploade index siden.
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.