Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbredelse af de forskellige CMS platform WordPress, Typo3, Joomla etc.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi snakker for tiden, en del med potentielle investorer. Og i den forbindelse skal jeg bruge nogle tal for hvor mange installationer der findes af flg. forskellige CMS'er/Blogs:

- Wordpress (Jeg anslår selv over 10 mil. men har ikke rigtigt noget belæg for det).

- Typo3 (Her må være rigtigt mange, det har jo eksisteret i en evighed)

- Joomla (Mener at havde læst at der fandtes ca. 2 mil. sites for noget tid siden

- Drupal

Håber I kan hjælpe?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:46

Uha lundsby - det lyder jo som om du har indsat du skal til at gå open source? Stick out tongue Skal ekøbmanden så ikke tjene penge mere? ;)

http://www.google.com/trends?q=wordpress%2Ctypo3%2Cjoomla%2Cdrupal

Det bør være en rigtig fin indikator.

Jvf. de sidste tal jeg så - så ligger Joomla på ca. 3% af verdens websites nu og Wordpress på noget tilsvarende.

Drupal er meget langt bagud og Typo 3 er på 2004-2005 niveau så de har reelt set ikke vækstet voldsomt siden 2005.

Vi går jo online meget meget snart med et helt nyt webshop system til Joomla og vi  er da netop rundet de 10.000 timer arbejde - det er spændende :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:54

Wordpress er i hvert fald blevet downloadet fra wordpress.org mere end 10 millioner gange.. og man kan jo genbruge en download... Men det er svært og det vil være rimelig svært at finde et præcis tal...

Men husk også, at Wordpress jo også har wordpress.com, hvor der indtil nu er oprettet over 250.000 brugere...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:57

Joomlas officielle fora har alene:

Total members 336510

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 59
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 23:00

Så vidt jeg husker har Joomla også været downloaded over 10 millioner gange.. den milepæl nåede de vist engang i maj eller juni i år..

Se mere på http://www.umagestudio.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:17

Ronnikc:
Uha lundsby - det lyder jo som om du har indsat du skal til at gå open source? Stick out tongue Skal ekøbmanden så ikke tjene penge mere? ;)

He he, ekøbmanden skal skam stadig tjene penge. Men folk der bare skal bruge almindelige websites, skal hellere ikke snydes!

Helt konkret skal jeg bruge tallene, som en slags øvre grænse, vi har lavet nogle forsøg med udbredelsesrater, i for eget lille kontor fællesskab. Så har vi skuret dem godt ned, men det giver stadig en enorm udbredelse.

Det er nu ikke fordi vi har tænkt at gå Open Source, men en Freemium model, kan det nok blive til. Folk kan så godt lide gratis ting :-)

Fandt en artikel fra 2007, sagde at der var i omkring 108.000 millioner websites, og det er jo nok steget noget siden. Men ihvertfald en 3 millioner på Joomla. Wordpress havde jeg troet var noget større, så der kan man bare se.

Hvis der er nogle der har mere konkrete tal og evt. referencer, så vil jeg sætte meget pris på det.

Ronnikc:
Vi går jo online meget meget snart med et helt nyt webshop system til Joomla og vi  er da netop rundet de 10.000 timer arbejde - det er spændende :)

Glæder mig meget til at se dit webshop system, specielt fordi der er brugt så mange timer på det! Det er faktisk næsten halvdelen, af hvad vi har brugt på hele vores system.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:22

Lundsby:

system, specielt fordi der er brugt så mange timer på det! Det er faktisk næsten halvdelen, af hvad vi har brugt på hele vores system.

Så har i altså skubbet 10.000 timer mere ud de seneste måneder? Smile

Vores system får et andet fokus end dit kan man roligt sige - vi har slet ikke fokuseret på designs med drag and drops og alle sådan nogle ting - næh vi har fokuseret på funktionaliteten, fleksibiliteten og salgsmulighederne. Men der har da snart stillet sig en hel del virksomheder i kø som gerne vil lave webshops på vores nye system og det er sgu også så smart så det kan man vel næppe fortænke dem i :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:22

Hej Brian

Jeg gættede faktisk også på at Wordpress var mest populært, man kan jo ikke svinge en død kat på internettet, uden at ramme en blog.

Mener det er en del års tiden, de havde 10 mil. downloads.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:27

Lundsby:
Mener det er en del års tiden, de havde 10 mil. downloads.

Så passer det godt med omkring 2 mill.... har selv downloadet den en 20-40 gange (og har kun én installation)... det er hurtigere end at finde den frem på computeren ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:28

Lundsby:
Det er nu ikke fordi vi har tænkt at gå Open Source, men en Freemium model, kan det nok blive til. Folk kan så godt lide gratis ting :-)

Sig endelig til :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)