Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP jeg vil gerne ud af 3F

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

3F tryner ulovligt foreningsfrihedsloven og de gør det med stor glæde.

Man kan godt komme ud af en samarbejdsaftale med 3F, men de forbeholder sig retten til at blokere din virksomhed, da 3F mener de er bestemmende i hele Danmark.

Ingen fagforening er bedre end 3F, mener de selv og de tryner alle dem der ikke makker ret..

mvh

Angry

 

Tilmeldt 26. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben79

Kan se du har hjulpet en anden. Jeg har lidt det samme problem. Vi har en lille virksomhed, hvor i tidernes morgen blev truet med ild og brand, hvis vi ikke meldte os ind i 3f overenskomst. Da vi ikke vidste bedre dengang gjorde vi dette og underskrev på en tiltrædelsesoverenskomst, herefter meldte vi os ind dansk byggeri. 

Vi har så meldt os ud af dansk byggeri, med den tro at vi også kom ud af 3f. Hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet.

Mit spørgsmål er så, hvordan kommer jeg ud af 3f overenskomst

Håber du kan hjælpe

Mvh

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at læse det i kontrakten for om der er andre begrænsninger, men normalt kontraktsmæssigt kan du opsige kontrakten - men det er en kontrakt med dine medarbejdere og der skal som minimum være en varsel som fyringsvarslet på den med længest varsel, for det du teknisk gør er at fyre alle dine medarbejdere idet du "væsentligt" ændrer deres arbejdsforhold.

Du skal nok spørge (og betale) en med en jura eksamen :-) som samtidig kan læse aftalen. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)