|
Kender du et godt kommunikations-middel? Jeg kender en metode hvor man taler venligt og hele tiden med opadvendte tommelfingre ( - hvis du forstår hvad jeg mener). Nogen holder på at mund til mund er den bedste kommunikationsform. Det er sikkert rigtigt, men af hensyn til min kone nøjes jeg med mund til øre. Jeg opsøger helst selv mine kunder - personligt. Så ser vi om kemien passer. Jeg havde engang en chef der fyrede mig fordi "jeg var umulig at skændes med". Det kom helt bag på mig. Jeg troede ikke at jeg skulle skændes. Min gode ven Storm-P. har lavet en tegning - som jeg ikke må gengive her - ja, det er bare en mand der siger i telefonen: "Undskyld - hvem har jeg fornøjelsen at skændes med?" Venlige brokker skaber kontakter - de må ikke være personlige. Kan man trænge ind i folks sind - og lege med ånden, så det kildrer - så er der kontakt. Man er på bølgelængde. Det kræver en personlig indsats. Hvad er dine erfaringer? Hilsen, Bent, A&B |
Jeg kommer til at tænke på begrebet "girafsprog" når jeg læser dit indlæg.. Jeg har googlet lidt og fandt dether: http://www.c-t-u.dk/sprog.html
Der er måske en giraf gemt i dig? :)
Bliv gratis medlem