Hejsa.
Dette er ikke et emne jeg har så frygtelig meget styr på. Jeg vil gerne gå fra at bruge webhotel, til en dedikeret server da jeg igennem lang tid har øget min trafik på mine sider. Jeg havde for et års tid siden en dedikeret server med linux debian men det forstod jeg intet af så det kom der ikke noget ud af. Derfor vil jeg høre om der er nogle der kender et sted hvor man kan købe en billig fornuftig server som ikke kræver så meget at sætte op. |
Jeg vil foreslå en (managed) virtuel server i stedet for. Mulighederne er det samme som ved en dedikeret server, men du får følgende fordele:
- Billigere end en dedikeret server
- Skalerbart. Mangler du f.eks RAM eller harddisk-plads, kan dette tilføjes på under et kvarter.
- Automatisk failover. Hvis det skulle ske at der er noget hardware der går i stykker, vil den virtuelle server automatisk starte over på et andet system. Dvs. du undgår nedetid.
- Hurtig levering. Kan ofte leveres samme dag.
Har du ikke forstand på servere, vil jeg foreslå at du får en "managed" server, hvilket betyder at udbyderen sørger for at vedligeholde og opdatere serveren. Gør du ikke det, har du sikret dig at dine sider bliver hacket inden for kort tid.
Eller læs mit indlæg om at vælge udbyder :)