Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en billig og god dedikeret server

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Fra  ArganDeluxe.Dk Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Dette er ikke et emne jeg har så frygtelig meget styr på. Jeg vil gerne gå fra at bruge webhotel, til en dedikeret server da jeg igennem lang tid har øget min trafik på mine sider.

Jeg havde for et års tid siden en dedikeret server med linux debian men det forstod jeg intet af så det kom der ikke noget ud af.

Derfor vil jeg høre om der er nogle der kender et sted hvor man kan købe en billig fornuftig server som ikke kræver så meget at sætte op.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 10:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil foreslå en (managed) virtuel server i stedet for. Mulighederne er det samme som ved en dedikeret server, men du får følgende fordele:

- Billigere end en dedikeret server

- Skalerbart. Mangler du f.eks RAM eller harddisk-plads, kan dette tilføjes på under et kvarter.

- Automatisk failover. Hvis det skulle ske at der er noget hardware der går i stykker, vil den virtuelle server automatisk starte over på et andet system. Dvs. du undgår nedetid.

- Hurtig levering. Kan ofte leveres samme dag.

Har du ikke forstand på servere, vil jeg foreslå at du får en "managed" server, hvilket betyder at udbyderen sørger for at vedligeholde og opdatere serveren. Gør du ikke det, har du sikret dig at dine sider bliver hacket inden for kort tid.

Eller læs mit indlæg om at vælge udbyder :)

Fra Odense C
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Fra  ArganDeluxe.Dk Skrevet kl. 11:02

Hej Martin

Tak for et fint svar.

Er det noget du har erfaring med, og ved hvor sådan en kan fås til billige penge?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:57

mikedi:
Hej Martin

Tak for et fint svar.

Er det noget du har erfaring med, og ved hvor sådan en kan fås til billige penge?

Ja, det er noget Martin i høj grad har erfaring med. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 13:16

Tak John :)

mikedi:

Læs min signatur Big Smile

Vi tilbyder dem selv, du kan kontakte mig på martin@exaweb.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:28
Hvad angår virtuel vs. dedikeret server, så skal du være opmærksom på at automatisk failover ikke er en standard feature når vi taler virtuelle servere. Så hvis dette er noget du ønsker skal du huske at gøre det klart for din udbyder og ikke blot antage det som en selvfølge. Her ud over skal du huske at du ved en virtuel server som udgangspunkt deler nogle af serverens ressourcer med andre kunder, mens du ved en dedikeret server har hele serveren for dig selv. Hvis vi taler om en eller flere meget krævende websites, vil en dedikeret server derfor ofte være at foretrække frem for en virtuel.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 13:57

Både Sune og Martin har allerede uddybet hardwaredelen/eller virtuel hardware delen Smile og jeg er fuldstændig enig.

Men du skal også lige finde ud af hvad managed service dækker på serverne, da det kan være meget forskelligt fra udbyder til udbyder.  Desuden ville det måske også være en god ide at kigge på den SLA (service level agreement) du får med i prisen. Især hvis systemet du skal køre er "Mission critical" websider. (altså sider der bare ikke må være nede i for lang tid).

Eller god vind :)

Mvh
Markus

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi tilbyder et produkt til vores kunder hvor kunden, det vil så være dig, ikke skal tænke på andet eller mere end ved et normalt webhotel. Du fortæller simpelthen os hvad serveren skal skal bruges til, og så sørger vi for at sætte den op så den kan det du har behov for.

Ydermerer tilbyder vi også billigt at servicerer de applikationer du installerer på maskinen, ligesom vi løbende overvåger og tager sikkerhedskopi af dine data, og hvis du ønsker det kan vi endda lave sådan at der dagligt bliver sendt en komplet kopi af alle dine data til et servercenter i den anden ende af landet.

Men vigtigst af alt, vi tager os af det hele for dig så du ikke behøver bekymre dig om det, overhovedet. Skriv/ring gerne på mmc@specialhosting.dk el. 41 28 28 08

Dbh

Mikkel Christensen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan anbefale Mikkel fra SpecialHosting. Jeg kender ham ikke personligt, men super god service du får !

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Martin van de Belt:

Jeg vil foreslå en (managed) virtuel server i stedet for. Mulighederne er det samme som ved en dedikeret server, men du får følgende fordele:

- Billigere end en dedikeret server

- Skalerbart. Mangler du f.eks RAM eller harddisk-plads, kan dette tilføjes på under et kvarter.

Vil nu ikke mene at det er billigere med en virtuel server, og slet ikke i længden, Jeg kan klart anbefale en dedikeret server hos Enavn.dk, og der er det billigere i længden, samt man selv styre hvem og hvor mange hjemmesider/webhoteller som er på serveren. Med en virtuel server er det somregel sådan at du deler en server med flere andre, hvilket betyder at man i mange tilfælde også har flere hjemmesider som belaster samme server.

Ud over at det er utroligt skalerbart at have en dedikeret server hos enavn, er det også dig selv der bestemmer hvordan serveren skal sættes op, hvilke programmer der skal køre osv osv. eg endnu bedre så får du danmarks bedste båndbredde. så det er klart at foretrække, jeg har selv haft en dedikeret server hos dem i nogle år nu, og har ikke haft nogen problemer, og ud over det er de utroligt billige efter min mening.

Tag en snak med dem om hvad de kan gøre for dig.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)