Ja det er lovligt hvis dine brugere selv kontakter deres venner/familie. Du bør dog ikke give penge for at de gør det, da du vil opleve at nogen bare sender ud til alle de mail adresser de kan komme i nærheden af for at få nogen penge.
Forbrugerombudsmanden (eller nogen lignende) var tidligere i år inde i en sag, hvor CBB Mobil gav deres kunder/brugere en gevinst ved at tippe venner. Her vurderede Forbrugerombudsmanden at dette var No Go og CBB stoppede.
Sagen er mig bekendt ikke prøvet ved domstolene endnu, men hvis forbrugerombudsmanden mener det er ulovligt så er det jo lidt op ad bakke :-)
Så snart der er betaling involveret, så betragtes dine brugere som ansatte, da de er "lønnede". Når de er ansatte, så vil de også repræsentere dit firma på samme måde som hvis det var dig selv som sendte mails ud.
NU havde jeg ikke lige tænkt mig betale dem med penge. Meningen var/er at de skal kunne tjene nogle point ved sende mails til sine venner. Og de point kan de så brug til "bedre service på siden".
¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har ** Skriv pm
Så snart der er betaling involveret, så betragtes dine brugere som ansatte, da de er "lønnede". Når de er ansatte, så vil de også repræsentere dit firma på samme måde som hvis det var dig selv som sendte mails ud.
Så det mener jeg bestemt ikke er lovligt.
Skal det så opgives som B-indkomst?
JA, alle indtægter skal tages med på selvangivelsen.