Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Bank A/S, eller hvad den nu skal hedde!

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er frisk på en sådan investering. Har ikke forstand på det på det plan, men det er vel heller ikke nødvendigt, hvis størstedelen af aminoerne investerer alene af den grund at kunne få noget afkast?!

Der er nu heller ikke noget at sige til hvis der er nogen der er skeptiske da der på det seneste har været en del "uheldige episoder" I bankverdenen [;)

Fra København / Sjælland
Tilmeldt 18. Oct 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant, men ville det ikke være nemmere sammen med Karsten Ree, at søge indflydelse i en allerede eksisterende ?

Hvem tager fat i ham ?
Kan Martin sætte en afstemning op, hvor mange Aminoer er villige til at være med, og med hvor store summer
Om Amagerbanken skal skifte navn til Amino Bank er vel ikke så afgørende :-)

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Projekter er faktisk seriøs ment, men det fornemmer jeg også at det er sådan det er blevet taget imod.
Men lad mig lige bygge lidt videre.
I de tanker jeg har gjort mig ligger der en blanding mellem en bank og en kapitalfond, hvor det juridisk skal ligge har jeg ikke fastlagt. Men jeg tror det er vigtigt at det  overordnet er styret af de love og regler der findes omkring finansiel virksomhed og som givet vil blive strammet op fremover.
I mit eget regi ligger den som et notat ved navn "Den solidariske kapitalfond", men det ændre ikke meget på kapitalkravet efter en snak med Finanstil- synet, så de 64 mill. eller rettere 8mill euro, vil sansynligt være et krav. Men uanset hvor meget der juridisk skal til er det væsentligt at få den størst mulig kapitalreserve samlet via små indskud og for den skyld også fra større indskydere, men ingen indskyder må få bestemmende magt.
Hvis man  nærlæser mit oplæg vil det fremgå, at jeg ikke forestiller mig denne bank eller fond som en iværksætters første finansielle partner. Nej min tanke er at den skal træde ind i de projekter, der faktisk er sunde, men som bliver klemt af konservative vurderinger af aktiver og projekter som ved en tilførsel af midlertidig kapital ( her forestiller jeg mig 1-1½år) og med tilførsel af ledelsesmæssige resourser, faktisk ville kunne overleve. Jeg forestiller mig også, at der vil kunne stilles kapital til rådighed i forbindelse med rekonstruktioner, hvilket er et at de vanskeligste situationer at håndterer i den etablerede bankverden. Dette skal ikke forstås sådan, at alle der på grund af direkte tilsigtet virksomhedsdrift bringer sig i økonomisk uføre kan få tilført kapital til videre drift. Dette er en af grundene til at projektet skal være styret via lovgivning omkring finasiel virksomhed.
Men denne lov forhindre ikke at der anvendes andre vurderingskreterier end der bliver brugt i de nuværende banker.
Jeg forestiller mig ej heller at nogen stiller kr.2000,- til rådighed for at de forventer en voldsom forretning af deres kapital. For mig er det et spørsmål om at skabe så stor en pengetank som mulig, så så mange projekter kan opnå støtte i forhold til den formålspragraf, der på sigt fastsættes.

Projektet skal etableres for forsat overlevelse ikke som et kortsigtet projekt der køre sig ihjel.

Mvh
BVT

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt projekt Bertil!

Jeg har selv haft skrevet et lignende indlæg som dig for lidt over 6 måneder siden. Min tanke var som din. Lidt bank og lidt kapitalfond. Ikke 100% det ene eller det andet, men noget hvor man var sikret en vis regulering og overholdelse af visse krav etc.

Dog gik jeg ikke så langt som til at undersøge kapitalkrav som du også har gjort. Min forestilling er faktisk, at Amino sagtens kunne levere den ønskede kapital foruden at det kunne blive en sund bank, hvor folk placerede almindelige indskudsmidler, som i alle andre banker og så fremdeles.

Kunne man ikke starte den som en sparekasse? Kører de ikke med andele iøvrigt eller hvordan er det?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

En super god idé, som vel egentlig ligger meget tæt op af det vi laver i InvestorKapital.

I maj måned i år startede jeg denne kapitalservice, hvor investorer får muligheden for at kunne investere penge i iværksættere. Jeg har i de seneste 6 måneder fået rigtig mange henvendelser fra iværksættere og investorer fra Amino, så jeg måtte hen over sommeren tilknytte en partner for at følge med.

Jeg startede nemlig projektet som min "aftenbeskæftigelse", men måtte indse, at der simpelthen var for meget arbejde til at jeg kunne køre det på den måde.

Hvis I forventer at tilknytte små indskud fra mange investorer, så må I også forvente, at administrationen bliver meget stor - og det er kun for at holde styr på de forskellige indskud. Den model kan jeg ikke umiddelbart anbefale, med mindre I vil betale for flere (mange) fuldtidsstillinger til udelukkende administration af investorer. Ved 50.000 investorer har man ca. 2 minutter om året pr. medarbejder til at servicere og administrere investoren.

Dernæst skal I forvente rigtig mange henvendelser fra alle typer af iværksættere, da der vil komme meget stort fokus på en sådan bank. Så der kan I roligt sætte en række fuldtidsstillinger ind til at behandle disse henvendelser.

Lige pludselig er der flere håndfulde af mennesker, som er beskæftiget på fuldtid.

Der må forventes en del arbejde med at forbedre iværksætternes projekter, da de fleste af henvendelserne fra Amino bærer præg af, at iværksætteren er på et alt for tidligt stade til at efterspørge kapital. Mange Aminoer får en god idé, og vælger som det første at søge efter kapital. Mange Aminoer er under 18. Mange Aminoer har ingen erfaring i at drive virksomhed, og kan ikke selv være med til at definere virksomhedens behov. Mange Aminoer kender ikke til lovens krav.

Vi har i InvestorKapital måttet udvikle metoder til at håndtere disse og andre problemstillinger. Det er vi først ved at få rettet ind nu!

Jeg vil meget gerne være med til at bidrage til udvikling af en sådan ydelse. Jeg har både kapital og erfaring at inddrage i projektet.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen interesse i at styre eller på nogen måde bestemme hvad min andel skal bruges til, men jeg skyder gerne x antal kroner i sådan et projekt her hvis der er andre der vil varetage min anpart

Men hvis det kunne være muligt at få lavet et lille spørgeskema, sendt ud som nyhedsbrev via amino og gerne et på min 5-10 spørgsmål for at sortere de useriøse fra  der bare trykker "ja jeg vil gerne støtte med x antal kroner" men når det så kommer til stykket vil folk ikke.

 

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvad med os der har 10 forskellige logins på Amino for at kunne score ekstra karma points på vores indlæg, skal vi så straffes og betale 10 x 2.000 kr.?

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk idé :-)

 

Jeg er helt klart med, glæder mig til at se hvad der kommer af gode bidrag i tråden.

Selve bank delen har jeg slet ikke nok forståelse for så den springer jeg let henover, men skal AB (amino bank) hjælpe iværksættere så burde der helt klart udfærdiges nogle standart dokumenter som evt. kapital søgere som minimum skal have udfyldt, ellers vil vi drukne i administrativt arbejde.

Endvidere kunne man jo hyre nogle trader/brooker etc. som kun aflønnes i provision, vi ved jo alle de kan gøre det godt når de arbejder med egene penge, men når det er pulje investeringer så går det typisk helt anderledes - blot en idé

 

Jeg følger spændt udviklingen af tråden

 

Hilsen

Thomas

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Super cool idé! Jeg er også helt klart med Big Smile

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:

Som rådgiver for iværksætterer, også de der til tider løber panden imod eller ikke lige havde det totale overblik, løber man let en i det problem at havde der været en mellemfinasering kunne sunde virksomheder faktisk overleve.
I stedet løber de ind i en finansverden, der låser midlertidige økonomiske situationer fast, hvorved problemstillingen bliver uløselig og dette forhold gør sig ikke kun gældende under en finanskrise, her forstærkes det blot.

47000 aminoer gange kr.2000,- = 94 mill. og så har vi kapitalgrundlaget for en bank, faktisk skal der "blot" ca 64 mill til.

Er det her vi starter eller forsætter vi på den vante måde og lader den etablerede bankverden forsætte med at stryge gevinsten og styre livet?

OK, jeg ved godt at der er uhyggeligt mange forhold der skal tages i betragtning, men det er her det starter, hvis der da er nogen der vil være med.

Og tro nu ikke at det er det rene idialisme, men vi mangler noget imellem succes og kaos.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Cool ide, jeg er med på den værste.

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)