Jeg har en hjemmeside, som hedder www.fokus-leverandoerservice.dk - og der findes en betalingsservice, som hedder PBS Leverandørservice, hvor virksomheder automatisk trækker pengene hos kunderne hver måned. Den løsning er der mange der bruger og har egen tilmelding på deres hjemmesider. PBS har selvfølgelig også tilmeldingsformular på deres hjemmeside, og nu er mit spørgsmål, om det vil gavne min placering på Google at have et link til PBS Leverandørservice på min hjemmeside?
Det kunne være cool at ligge på side 1 lige under PBS, da mange tilmelder ad den vej og derfor vil se min side.
Som udgangspunkt bliver du ikke rangeret højere på søgningen "PBS Leverandørservice" blot ved at linke til dem. Skal du findes på det søgeudtryk, skal du have optimeret på din egen side, så udtrykket forekommer - og så skal du måske også have et par indgående links med den ankertekst.
Du skal nok ikke forvente det store kvantespring af at du linker til PBS fra din side. Men det er rigtigt at både kvaliteten af indgående og ugående links bliver vuderet. Hvis det gavner din side, og du har mulighed for at få flere kunder af det, så er det vel det vigtigste. En god placering er bare et middel til at få flere kunder, og det er vel det det i sidste ende handler om.
Tak for svarene alle 3. Vil det sige, at hvis jeg på min hjemmeside laver en kategori "tips og gode ideer", hvor jeg beskriver PBS Leverandørservice, så skulle det være bedre?
Jeg ligger på side 8 lige nu med Leverandørservice, hvor konkurrencen kun kommer fra PBS samt de virksomheder, der på en enkelt side har en tilmeldingsskabelon. Med lidt tålmodighed, bør jeg komme fremad.
En anden ting: Hvor godt tæller det, at jeg har ordet i min webadresse.
Jeg skulle nok kunne finde et par samarbejdspartnere, som vil linke, men må man gerne linke fra andre af sine egne hjemmesider?
Tak for svarene alle 3. Vil det sige, at hvis jeg på min hjemmeside laver en kategori "tips og gode ideer", hvor jeg beskriver PBS Leverandørservice, så skulle det være bedre?
Det vil afgjort hjælpe dig, hvis du under kategorien "tips og gode ideer" kan lave en dedikeret underside til PBS Leverandørservice. Hvis du laver sådan en, er du rigtig godt på vej.
Mht. links fra egne hjemmesider, så er det ikke et problem i moderat omfang.
En underside i kategorien "tips og tricks", der har ordene PBS Leverandørservice i sin sidetitel og i teksten på selve siden. Altså en side med egen URL (www.domæne.dk/pbs-leverandoer.html eller lign).